Música: Què ens agradaria saber?

Aquesta primera setmana del 2n trimestre, els i les alumnes de 3r a 6è hem dedicat la sessió de música setmanal a pensar sobre la MÚSICA. Sempre fem, fem i fem però poques vegades ens parem a pensar sobre ella. En petit grup hem estat pensant preguntes de les què en agradaria saber la resposta, i després les hem compartit amb la resta de companys/es de la classe. Així doncs, aquest nou trimestre ens endinsem en un camí musical marcat pels nostres propis interessos i motivacions. Al llarg del trimestre anirem passant per diferents activitats, relacionades totes amb algunes de les nostres preguntes.

Us deixem alguns exemples per a que veieu fins a on pot arribar el nostre pensament i reflexió. Veureu que hi ha preguntes que semblen no estar relacionades amb la música. Però la música ens envolta a diari i està per tot arreu, així que de ben segur que la podrem relacionar d’alguna manera amb aquella qüestió en concret.

Per què el pentagrama té 5 línies?
Per què es diu música?
Qui va construir l’Empire State?
Qui va fer la música del Doraemon?
Qui va ser el primer que va interpretar un poema en forma de cançó?
Per què hi ha cançons que ens tranquil·litzen?
Per què als comerços hi ha música?
Per què els pobres utilitzen la música per demanar diners al carrer?
Per què cantem a la dutxa?
Per què Beethoven es va fer músic?
Per què casi tots els videojocs tenen música?
Per què música es considera una assignatura?
Per què Mozart va escriure tanta música?
Per què els ocells canten i no parlen?
Qui s’encarrega de la música que acompanya un anunci?
Per què es posa una clau de sol al principi del pentagrama?

I moltíssimes més, que no ens hi caben aquí!!! Veurem en què deriva cadascun dels nostres projectes… Seguim!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>