Som Escola Sostenible

Des de fa tretze anys formem part de la Xarxa d’Escoles Sostenibles de Barcelona, un projecte planetari que té per consigna «pensar globalment i actuar localment» amb el qual es pretén millorar l’entorn més immediat fent servir estratègies per assolir un model de desenvolupament sostenible. Una d’aquestes eines són les escoles, des de les quals treballa l’educació ambiental. Cada centre desenvolupa el seu projecte conforme a les seves necessitats per millorar la pròpia escola i l’entorn més proper.

Durant aquest temps hem dut a terme varies accions que han anat canviant els nostres hàbits i la nostra manera d’entendre el dia el dia a l’escola, com per exemple: fomentar l’ús de la carmanyola i els embolcalls sostenibles per portar l’esmorzar, reduir els residus generats i eliminar l’ús del paper d’alumini a l’escola. Participem al mercat solidari del barri i tenim un hort al pati de l’escola, en el que hi treballem amb una comissió d’avis, que ens proporciona verdures i hortalisses.

Aquí us deixem un link a la pàgina web per si voleu fer-hi una ullada.

CONTROLEM ELS RESIDUS DELS NOSTRES ESMORZARS

Des de fa 5 cursos els alumnes del cicle mig participen al projecte Embolcalls+Sostenibles. Amb aquest projecte pretenem sensibilitzar als alumnes sobre la problemàtica de l’excés de residus que generem els humans. Durant el curs fem varies diagnosis i accions per millorar.  I finalment tota la feina que fem queda reflectida en uns grans posters en els que es veuen clarament els resultats de les nostres accions.

PROJECTE MILLOREM EL NOSTRE PATI

Aquest curs hem iniciat un projecte triennal per millorar el nostre pati, sorgit a partir de les necessitats dels nens i les nenes. Hem creat una comissió en la que hi participen els alumnes, les famílies i els mestres de l’escola. Aquest primer curs el treball s’està centrant en fer una diagnosi i una proposta de millora.