Cultura Digital de Centre

1.- DESPLEGAMENT CURRICULAR DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL DELS ALUMNES

2.- ACOLLIMENT DIGITAL:

Mestres:

• Als mestres nouvinguts se’ls fa entrega del pla d’acollida en format digital (accés electrònic, pen drive o accés al drive) on trobaran tota la documentació més rellevant del centre. Hi ha 2 plans d’acollida, un general d’escola per a tothom i un més concret de cada comunitat.
  • Se’ls crea un correu corporatiu per tenir accés al correu i al Drive.
  • Se’ls informa de les xarxes wifi del centre i se’ls fa entrega d’un portàtil concedit pel departament.
  • Se’ls informa també de les via de comunicació Família – escola: Correu corporatiu, Whatsapp, Twitter, pàg. web i Drive.
  • També se’ls informa de l’app per gestionar incidències tècniques per a qualsevol maquinari tecnològic a través de la comissió digital del centre i dels recursos digitals i robòtics de què disposem.
  • S’explica els sistemes d’avaluació via graelles al Drive i aplicació d’informes acadèmics..

Alumnes:

• Des de menudes a grans es fa el lliurament i s’arxiven totes les autoritzacions per l’ús de serveis i recursos digitals a Internet.
    • També es proporciona un compte de correu electrònic nom.cognom@rambletadelclot.cat, amb nom d’usuari i contrasenya que no es pot canviar i es genera aleatòriament, i que mantenen fins al final de la seva escolaritat. (mesura grans 2 num. mes)
    • Els alumnes de la comunitat de grans treballaran amb la plataforma Google Classroom on realitzen alguns treballs.
    • Cada alumne de la comunitat de grans disposarà d’un portàtil entregat pel departament per a la seva feina diària. Un cop finalitzada la seva escolaritat quedarà a disposició del centre.
    • Aquest portàtil és d’ús exclusiu al centre. I es valorarà donar resposta dins l’horari lectiu en aquells alumnes que tenen dificultats digitals a casa.
    • Els alumnes de la comunitat de grans que necessiten el mòbil en els desplaçaments se’ls demanarà que l’entreguin a l’arribar a l’escola, es custodien al despatx  i se’ls retornarà al finalitzar l’horari lectiu.
    • Se’ls informa del bon ús de les tecnologies.

Famílies:

• Es demanen les autoritzacions d’ús d’imatge, publicació de dades de caràcter personal i de material que elaboren i les autoritzacions per l’ús de serveis i recursos digitals a Internet.
    • Al juliol l’ED informa a les famílies dels telèfons i correu de contacte de l’escola i al setembre el tutor/a es presenta per correu electrònic.
    • Totes les famílies des d’I3 fins a 6è disposen del correu i contrasenya del seu fill/a.
    • A les famílies d’I3 se’ls hi facilita els primers dies de curs i se’ls adjunta la PPT Families.
    • Aquest procés es fa també amb les famílies nouvingudes al llarg del curs.
    • Les comunicacions directes Tutor/a – Família es fan via correu electrònic.
    • Les comunicacions grup classe-Famílies es fan per Whatsapp.
    • Les comunicacions concretes escola-família es fan a través del correu electrònic de comunicació.
    • Les comunicacions generals escola-famílies es fan a través del web
    • A les trobades d’inici de curs s’explica quin treball digital es farà amb l’alumnat i s’assessora si ho demanen.
    • Se’ls informa de l’ús del mòbil que poden fer els adults dins el recinte escolar. A les famílies se’ls demana que no facin ús del mòbil ni de cap dispositiu, quan visiten l’escola ja que disposen d’un espai al drive amb un recull d’imatges.

3.- PLA DE COMUNICACIÓ FAMÍLIA – ESCOLA:

• Aconseguir el seguiment d’un alt percentatge de les famílies a través de les diferents plataformes de l’escola, el web Nodes, Twitter, i l’aplicació whatsapp i el Drive.
  • Publicar  quinzenalment de manera aproximada imatges i documents d’activitats realitzades de  cada comunitat dins l’espai Drive Families.
    • Criteri per penjar imatges al Drive a proposta de la comissió:
      • plans generals ( sortides i activ. culturals, colònies) , plans de material sol i amb les mans (propostes, tallers…)exemples de fotos
  • Mantenir la pàgina web  actualitzada.
  • Fer arribar tots els avisos i informacions a les famílies en format digital i tendir a la supressió del format paper. En el pla d’acollida del centre es recull que els informes trimestrals a les famílies es comparteixen en l’espai Drive.

4.- PORTALS I XARXES:

El compte de l’escola és https://twitter.com/escrambletaclot?lang=es

Les publicacions són informacions de diferents activitats escolars.

No publiquem primers plans dels alumnes. No tots tenen autoritzacions de drets d’imatge.

La persona encarregada de publicar és algun membre de la comunitat escolar.

Web Nodes

El web Nodes de l’escola és: Escola Rambleta del Clot.

A la portada, a la part superior dreta, hi ha 6 botons d’accés ràpid: fotos i vídeos d’activitats al centre, la pàgina de l’AFA, la cerca de continguts, la secció del menjador, els diferents documents de centre i el menú per accedir a totes les seccions.

5.- NORMATIVES:

PEC