Som inventores i inventors

Al llarg d’aquest trimestre hem estat treballant el projecte “Som inventores i inventors”. Tot va començar quan l’Albert Einstein, sí, sí, heu llegit bé, l’Albert Einstein, ens va enviar un vídeo explicant-nos la seva tasca com a científic i animant-nos a convertir-nos en inventors. Aprofitant que el tema d’aquest curs a la nostra escola és el joc, ens va animar a inventar la nostra joguina.

No era feina fàcil ja que per arribar a inventar una joguina necessitàvem aprendre moltes coses. Vam treballar les propietats dels diferents materials per poder saber quin utilitzaríem per fer la joguina: si suraven a l’aigua o si pel contrari s’enfonsaven, si eren durs, resistents, quina textura tenien o quin era el seu origen.

A partir de l’experimentació i la manipulació hem pogut aprendre per quin medi es desplaça millor cadascun dels materials,

Hem treballat també els diferents tipus de màquines fixant-nos en el seu tipus, en el lloc on es fa servir i sobretot en la seva funció.

Hem après què és l’energia, d’on podem extreure l’energia que necessitem, quines són les energies renovables i les que, pel contrari, són no renovables.

Finalment, vam poder fer el disseny de la nostra joguina. Primer vam fer-ne el dibuix i un cop teníem clar quins materials necessitaríem i quins passos seguiríem per elaborar-lo, vam posar-nos a crear. En algun moment exposarem les nostres joguines i tothom les podrà veure.

Tot aquest projecte ha acabat amb la sortida que vam fer ahir al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa. Allà vam visitar l’exposició Energeia on ens vam ensenyar l’energia anomenada de sang, l’energia de la natura, el vapor i per últim, l’electricitat. Vam escoltar amb molta atenció les explicacions i vam poder manipular les diferents propostes. També vam fer un taller del so on vam aprendre les qualitats d’aquest. Va ser molt interessant!

Aquí us deixem un recull de fotos del projecte i de la sortida perquè pugueu veure que bé que ens ho hem passat!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *