3r- El nostre municipi

A la classe de 3r hem finalitzat el projecte del nostre municipi (treballs de recerca del 2n trimestre i projecte de medi social del 3r trimestre), Sant Fruitós de Bages, amb dues sortides i un treball de grup.

El passat 1 de juny vam realitzar una sortida a peu a visitar l’antic nucli de Sant Fruitós:  la Sagrera i una part del nucli urbà, com el Carrer Padró. Vam estar realitzant un treball de camp i fotografies dels diferents punts emblemàtics.

Vam seguir amb aquest treball de camp a la sortida que vam realitzar en autocar per visitar: Torroella de Baix, les Brucardes, la Pineda i la Rosaleda, els altres nuclis de població de Sant Fruitós de Bages.

Clica la imatge per accedir a l’àlbum de fotografies

Aquestes sortides i aquest treball del municipi són essencials per conèixer l’entorn més proper dels alumnes, el paisatge que els envolta, els orígens, les tradicions… Tal i com ens indica el nostre projecte educatiu, el coneixement de l’entorn i el treball de la història, son pilars fonamentals:

“La nostra és una escola arrelada a l’entorn i oberta al món i aquest tret d’identitat és un dels principis del nostre Projecte Educatiu. Diem que la nostra escola s’arrela a l’entorn quan treballem el nostre paisatge, la nostra llengua, els nostres costums, les nostres tradicions, la nostra gent...i ens interessem pels nostres orígens i pel passat més llunyà. Parlem d’una escola oberta al món, quan, per aprendre, sortim de les casetes, de les parets de les aules per observar entorns i realitats diferents i, també, quan convidem a entrar-hi persones de fora de l’escola que ens ajudin a aprendre i a conèixer una mica més el món a partir del seu treball i de les seves experiències.

Fomentar en els infants sentiments d’arrelament, estimació i pertinença al seu poble, promoure la investigació i el coneixement del temps passat  i crear un ambient favorable on compartir el treball amb les famílies és l’objectiu d’aquest projecte que va més enllà de l’estudi de l’entorn: la introducció de la història a partir dels primers anys d’escolarització”.

Finalment, per tancar el tema del municipi hem fet un treball de grup. El repte era fer un lapbook amb  el què  hem après del nostre municipi. Ha estat un treball de síntesi, repàs, aprenentatge entre iguals, treball en equip i autoavaluació  d’allò  més satisfactori.

*Clica l’enllaç per accedir a l’àlbum de fotografies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *