Sortida a la Fundació Miró (P5)

El divendres passat i, relacionat amb el projecte que vam iniciar en aquest segon trimestre, els nens i les nenes de P5, van anar d’excursió a la Fundació Miró.

Durant la visita pel museu, els infants van poder observar totes les obres i escultures exposades.

En acabar la visita van anar a dinar al parc d’en Joan Miró, on hi ha una de les seves escultures més famoses, “La dona i l’ocell”.

Va ser una sortida molt enriquidora!

P3 Electricitat estàtica

Benvolgudes famílies,

A P3 continuem amb moltes ganes d’aprendre i experimentar. Aquesta vegada hem descobert  l’electricitat estàtica. Hem fet servir globus de diferents colors, papers de seda i el nostre propi cos. Ha sigut molt divertit!

Us deixem una petita mostra.

L’HORT A 1r

Al llarg d’aquest trimestre, dins de l’àrea de medi a 1r, estem treballant les plantes, les seves parts, les seves característiques i els elements necessaris per viure. Així que hem aprofitat per començar la unitat didàctica de l’HORT.

1r dia: Visitem l’hort amb l’objectiu d’identificar les plantes i regar-les.

Quines tenim plantades actualment? (faves, cebes, plantes aromàtiques). Quins elements hi ha a l’hort i per a què serveixen? (Pluviòmetre, compost, hotel d’insectes, espantaocells..)

Visita a la Biblioteca P5

Aquest matí, els nens i les nenes de P5, han fet una visita a la Biblioteca del nostre poble Ernest Lluch.

En allà, ens han explicat totes les normes i funcionament que requereix una biblioteca. Hem après moltíssimes coses i totes elles molt interessants.

4t visita el MUHBA

Avui els nens i nenes de 4t han realitzat una visita al museu d’història de la ciutat de Barcelona. Aquesta sortida s’enmarca dins els continguts històrics que estan treballant a l’àrea de Medi Social. Al museu han pogut conèixer com es va formar la colònia romana de Bàrcino, com eren les ciutats romanes i quins eren els seus edificis principals. També han pogut visitar una part del que queda d’aquesta antiga colònia, han vist restes de la muralla, els safareig públic i com canalitzaven les aigües netes i les brutes.
També ens han explicat que els romans conservaven alguns aliments en salaó i que elaboraven el “garum” una salsa, feta a partir de la fermentació de visceres de peix, molt apreciada en aquell temps.
Després de la visita hem anat a la platja del Port Olímpic a dinar plegats i a gaudir del dia!

Protagonistes de P5

Durant el passat mes de febrer, les famílies dels nens i de les nenes que van ser els protagonistes de la classe, ens van presentar unes activitats i jocs molt divertits.

Van aprendre molt i s’ho van passar genial!

Dijous Gras a Educació Infantil

Com cada any i, per seguir la tradició, el passat dijous els nens i les nenes d’educació infantil, després d’anar a veure les truites elaborades pels alumnes de Cicle Superior, van sortir al parc de la Bòbila a esmorzar un entrepà de truita, botifarra d’ou o coca de llardons.

Vídeo del Directe Pregó Carnestoltes i seguici.

El divendres 1 vàrem realitzar el nostre primer directe d’un esdeveniment a l’escola, en aquest cas durant la celebració de Carnaval.

Un cop iniciada la emissió, per raons tècniques, vam interrompre el directe i ho vam seguir gravant però en un altre enllaç que no es va publicar a l’instant. No obstant us deixem aquí el resultat del pregó que vàrem acabar emetent.

Demanem disculpes a tots/es que estàveu en aquell moment connectats i gaudint de l’emissió.

Aprenem dels errors per millorar en la propera emissió.

Atentament, la Comissió TAC

Fem una serp en forma d’espiral a P5

Els nens i les nenes de la classe de l’anglès americà i del xinès mandarí, fa uns dies que van portar a terme un experiment:  vam repartir, a cada nen, la plantilla d’una serp, la qual ells l’havien de decorar lliurement (fent grafismes, pintant…. ). Una vegada pintada, la van retallar i, a la part de la cua li van col.locar un cordill a fi que en el moment de posar la serp sobre un radiador, donés voltes sobre ella mateixa.

ENS VISITA FALLOU!

El dilluns 18 de Febrer a la tarda van venir a l’escola uns representants de l’ONG Fallou, amb qui realitzem un projecte d’agermanament. Van venir diverses persones: una mare de l’escola, un company seu de treball que es diu Nini, d’origen senegalès i que sap… Llegeix més»

Fòrum Escoles Verdes del Maresme

La nostra escola, com a escola verda, ha participat avui en el Fòrum d’escoles verdes del Maresme. Ha estat una jornada molt profitosa on hem pogut compartir experiències entre les escoles assistents al fòrum. La nostra representació d’alumnes, en Mark Checa i l’Anna Llorenç delegats verds de 6è, ha pogut explicar a la resta dels alumnes assistents la nostra experiència amb la contaminació per plàstics a la sorra de la nostra platja.
Tornem del fòrum, amb una colla d’idees que mica en mica ens agradaria treballar i amb la satisfacció d’haver participat en una activitat que ens ha enriquit.
Cliqueu la foto i en podreu veure més imatges!

CALCULEM AMB CALCULADORA 2n B

A la classe de la llengua francesa hem fet ús de la calculadora per sumar, restar i multiplicar. Hem realitzat operacions de sumes, restes i ens hem introduït a la multiplicació. També, ens hem inventat operacions i les calculàvem amb la calculadora.

P3 Racons

Benvolgudes famílies,

A continuació us deixem una petita mostra de les activitats que realitzem quan treballem per Racons amb els nens i nenes de P3.

Quan realitzem aquestes activitats, organitzem l’aula en quatre petits grups i ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada infant , dos d’aquests racons son dirigits per dos mestres.

Els racons és una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar a tots els infants a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge.