Els meus nombres (4t)

Les i els alumnes de 4t han fet un treball sobre els seus nombres.Van començar fent un treball a la classe de Llengua, en el que cadascú triava els seus tres o quatre nombres més significatius i n’explicava els motius en una breu redacció. Posteriorment, a la classe de Plàstica han elaborat uns pòsters preciosos. Aquí us en deixem uns exemples. Tots els treballs decoraran el vestíbul del Cicle Mitjà.

3r i 4t visiten el Delta del Llobregat

(Article redactat per una alumna de 4t.)
El divendres passat vam anar al Delta del Llobregat amb l’Escola.
Per començar l’excursió ens van donar un dossier amb activitats. A continuació vam fer una ruta fins a la platja. Allà vam pujar a una torre de vigilància des d’on es veia l’aeroport, el port, molts avions i la desembocadura del riu (el delta). També van veure plantes invasores, vol dir que no haurien d’estar allà.
Després vam anar a la casa de guaita (casa d’observació), on vam veure molts ocells.
Vam tornar al punt d’entrada, on ens esperava l’autocar per anar a un parc a dinar.
M’ha agradat molt aquesta excursió perquè m’agrada la natura. Per això, jo recomano anar a visitar el Parc Natural del Delta del Llobregat.

Geometria amb el cos 3r

Fem geometria amb el nostre propi cos!!! Aprofitant el bon temps i els diferents espais que disposem a l’escola, hem practicat nous conceptes que estem treballant a matemàtiques d’una manera més experimental. Aquí ho podeu veure.

Llengua a 1r

A 1r treballem la llengua de manera manipulativa i lúdica, confegim paraules, piquem síl·labes, juguem al bingo, fem activitats a l’ordinador,…mireu, mireu.

Jocs a 1r

A 1r aprofitem els jocs educatius per tal de millorar la motivació i adquisició de coneixements i competències per part dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge. Jugant hem treballat la cooperació, la descomposició del 10, la memòria, …

A 1r treballem amb reglets

Les regletes són uns prismes de diferents colors, d’un centímetre quadrat de secció i de longituds que van d’un a deu centímetres. A cada longitud li correspon un color diferent, sense repetir i es relaciona amb un nombre. Així hem de l’un se li assigna… Llegeix més»

A 4t preparem planter de faveres.

Al laboratori hem preparat el planter de les faveres. Per fer-ho hem adaptat uns pots de iogurt i els hem reutilitzat per fer-hi germinar llavors de fava. Hem pogut seguir de ben aprop el procés pel qual les llavors han germinat, o no, i també hem pogut conèixer les parts d’una llavor. Hem començat aquest procés des de zero i esperem, d’aquí uns mesos, poder completar-lo fent una bona collita de faves. Aquí teniu imatges de les darreres setmanes!

6è projecte distribució de l’hort 19/20

Com veieu ja tenim la distribució feta!! Els nens i nenes de 6è per equips de treball, després de mesurar l’hort i de seguir uns criteris, van preparar diferents opcions de distribució. La veritat és que totes elles han estat interessants i ben treballades. Enguany hem escollit aquesta per la seva originalitat i practicitat. Felicitats Sílvia i Naia de 6èB!!

Instruments òptics del laboratori 3r

Amb els i les alumnes de 3r hem iniciat les sessions setmanals al laboratori. Esperem que poguem complir totes les seves espectatives!! De moment hem iniciat un treball per conèixer i saber fer servir els diferents instruments òptics que tenim al laboratori. Hem conegut el microscopi òptic, la lupa binocular i la lupa senzilla. Mica en mica ens anem familiaritzant amb aquest instruments i la seva funció. Aquí ho veieu!!

Representació de la Caputxeta Vermella a P3

Després d’haver explicat el conte de la Caputxeta Vermella a la classe i, d’haver-lo visionat també al monitor interactiu, he proposat que el prodríem representar. Uns quants s’han presentat voluntaris i, s’han disfressat del personatge que han volgut ser.

Mireu, mireu, quins actors i actores tenim!!!!

Pla lector a P3

Aquest dilluns passat, hem gaudit una estona de les històries fantàstiques que l’Esteve, de la Biblioteca Municipal del nostre poble, ens ha vingut a explicar.

Tots ens hem quedat bocabadats i amb ganes que torni un altre dia!

1a Reunió delegats i delegades verds/es.

Iniciem les reunions!! Ahir al migdia tots els delegats i delegades verds/es es van reunir al laboratori per tal de poder iniciar tot el treball d’escola verda per aquest nou curs. L’objectiu de la reunió va ser, a banda de presentar-nos, saber quines funcions caldrà fer en aquesta nova tasca que desenvoluparan al llarg del curs. La reunió va anar genial i tots i totes es van sentir molt a gust en aquest paper. Ens espera molta feina!! Moltes gràcies delegats i delegades per l’interès, les ganes i la responsabilitat que preneu. Seguim!!

Setmana pel Clima

La setmana passada tota la comunitat educativa de la nostra escola es va unir a la celebració de la Setmana pel Clima. Al llarg de la setmana es van realitzar diverses activitats per tal de treballar amb l’alumnat què és l’escalfament global i com afecta aquest escalfament al clima. El divendres 27/09 per tal de fer una acció conjunta, alumnes i mestres de l’escola, vam formar aquest arbre gegant amb l’objectiu de posar en valor la funció tant important que aquests éssers realitzen per purificar l’aire i aturar l’escalfament.
Al llarg del curs, com a escola verda que som, ens plantegem reflexionar sobre què més podem fer per aturar aquesta emergència climàtica. Tots sumem!

Els primers dies d’escola a P3

Durant aquests primers dies d’escola, els nens i les nenes de P3 estan fent el seu procés d’adaptació. Per aquest motiu, hem de respectar el temps que cada infant necessiti per sentir-se com a casa seva.

Cada dia hem jugat, hem après coses noves, hem escoltat contes i cançons, hem dibuixat al monitor interactiu, ens hem anat coneixent els uns amb els altres i, fins i tot, aquesta tarda hem celebrat l’aniversari d’una companya de la classe. Així doncs, per tal que pugueu fer-vos una idea de tot això, us deixem un recull de fotos que esperem que ho gaudiu tant com ho estem fent nosaltres.

Bon cap de setmana i ens retrobem el dilluns amb moltes ganes!!!

Aquest Diumenge 22 pedalem per la sostenibilitat!!

Del 16 al 22 de setembre se celebra la Setmana Europea de la Mobilitat que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l’ús de l’espai públic, millorar la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació. Vilassar de Mar hi participa un any més amb una pedalada per a tots els públics que tindrà lloc aquest diumenge 22 de setembre.

La pedalada persegueix sensibilitzar la població i donar a conèixer els avantatges de triar la bicicleta per fer desplaçaments curts o combinats amb el transport públic. El recorregut, d’uns 5,3 km, es farà pel nucli urbà, amb inici i final a la plaça de l’Ajuntament. Començarà a les 10 del matí però cal que les persones participants es presentin a les 9.30 h, per inscriure’s i recollir la matrícula per penjar a la bicicleta. Es recomana a tothom que porti aigua i que, qui en tingui, també porti armilla reflectant; i es recorda l’ús obligatori del casc. Aquelles persones que no tinguin bicicleta poden contactar amb la botiga Corriol (tl. 937593433), que col·labora en l’esdeveniment facilitant bicis a les que no en tinguin. També hi col·labora Creu Roja.

En finalitzar, es faran tallers de dibuix per als més petits i un taller d’inspecció tècnica de bicicletes.