Impuls a la lectura

El desenvolupament del gust per la lectura té un temps i un espai reservat a l’escola, ja que afavoreix l’adquisició de l’hàbit lector i garanteix la igualtat d’oportunitats.
El gust per llegir i l’hàbit lector incideixen directament en la millora dels resultats escolars, donat que fomenta la comprensió, la competència lectora, l’expressió escrita i estimula la curiositat pels coneixements generals d’altres cultures i realitats.

Els objectius de l’impuls a la lectura són els següents:

• Desenvolupar l’hàbit lector fomentant en l’alumnat l’interès per la lectura amb activitats d’oci i plaer.
  • Assegurar el dret de tots els infants a aprendre a llegir i a créixer mitjançant la lectura de textos i d’imatges.
  • Contemplar dins de l’horari lectiu, un temps diari dedicat a la lectura a l’aula per aconseguir l’hàbit lector
  • Compartir el gust per llegir col·lectivament: apadrinament lector
  • Utilitzar els recursos literaris que ofereix la Biblioteca Escolar i la Biblioteca Municipal
  • Participar dels programes de l’entorn que ofereixen el desenvolupament de l’hàbit lector de l’alumnat