2a sessió de l’Assemblea d’alumnat

Avui hem celebrat la segona sessió del curs de l’Assemblea d’alumnat de l’escola. En aquesta ocasió hem tractat tres qüestions principals: anàlisi de les respostes de l’enquesta sobre convivència a l’escola que ha fet l’alumnat de 1r a 6è, mesures per promoure el benestar a l’escola, donar a conèixer la tasca de la Mabel com a referent de coeducació, convivència i benestar emocional a l’escola.

Del primer tema, hem conclòs que la majoria de conflictes que es donen a l’escola és perquè no es tenen en compte les necessitats de les altres persones i sovint ens costa escoltar-nos. En referència al segon tema, hem decidit elaborar uns cartells amb missatges que promoguin la convivència i ens ajudin a recordar què és allò més important a tenir en compte. I per últim, els delegats i delegades d’aula explicaran als seus companys i a les seves companyes que la Mabel ens pot ajudar en situacions de conflicte o quan sentim que no ens en sortim amb alguna situació que ens està fent patir. També, hem pensat que és important comptar amb un espai tranquil per poder parlar i mediar en situacions de desacord. Per això, crearem un racó calmat com a espai de referència per resoldre situacions de conflicte.

I aprofitem per explicar-vos que des d’aquest curs el Departament d’Educació ha impulsat una nova figura a l’escola la COCOBE (referent de coeducació, convivència i benestar emocional), que exerceix la Mabel, també mestra de música. Entre les seves principals funcions, destaquen:

1. Vetllar perquè el projecte educatiu del centre incorpori els vectors de benestar emocional, coeducació, ciutadania democràtica i consciència global.
  2. Garantir el respecte de tot l’alumnat.
  3. Fomentar entre la comunitat educativa l’ús de mètodes de resolució pacífica dels conflictes.
  4. Promoure estratègies per identificar possibles situacions de risc i impulsar les mesures d’intervenció.
  5. Donar a conèixer i proposar activitats formatives adreçades a la comunitat educativa sobre aquest àmbit.

Tant la COCOBE, com membres del claustre de professorat i representants de famílies formen part de la comissió de convivència del consell escolar que fa el seguiment de les accions per promoure la convivència al centre i atendre les necessitats que es considerin rellevants en aquest àmbit.

Us seguirem mantenint informades!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *