VISITA DE L’ALUMNAT DE 4T A L’HORT DE L’ERIÇÓ

Els nois i les noies de quart han pogut gaudir d’una visita i un tastet de fruites i hortalisses a uns horts ecològics de Sant Boi de Llobregat. Aquest espais de conreu que han visitat  es diuen els Horts de l’Eriçó perquè els eriçons són uns animals als quals els agraden totes les verdures i hortalisses. Des d’aquesta cooperativa volen promoure aquests hàbits.

Els infants han pogut visitar diversos camps  i observar els productes que hi havia conreats i les seves propietats. Han vist maduixes de diferents mides i colors, bledes, patates, espàrrecs, tomàquets, cebes, albergínies,…

Les monitores, els han explicat el sistema de reg que fan servir a través d’un sistema de degoteig. També, han pogut veure un planter on es preparen les llavors abans de sembrar-les .

A nivell experimental, els nois i les noies han pogut fer un tast de diferents fruites i hortalisses (taronja, poma, pastanaga, tomàquet i carbassó) i han begut un got de llet.

A més, cada infant, ha posat un esqueix de bleda en un petit planter amb sorra i s’ho ha endut a casa.

Ha estat una experiència positiva que els ha permès conèixer d’a prop l’origen de productes quotidians i el seu procés de creixement.

Han parlat de la importància de consumir productes de proximitat i de l’aspecte estètic de les fruites. Els han explicat la necessitat de consumir 4 o 5 racions de fruites i verdures i d’un a tres làctics al dia al dia per tenir una alimentació saludable.

Aquesta activitat ha estat organitzada pel Programa de consum de fruita i hortalisses a les escoles impulsat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. El taller que han fet els infants és el de GUST PER LA SALUT. Després de la visita, els infants han pogut dinar i jugar al bosc de Ca N’Oriol.

A continuació, hi ha un recull de fotografies de la sortida.

Fotos: 4t