L’ALUMNAT DE 4t VISITA EL MUSEU VALLHONRAT

Els nois i les noies de quart han visitat el museu Vallhonrat de Rubí i han pogut observar més de 9000 objectes que formen part de la col·lecció del Museu Etnogràfic de la ciutat.

Els infants han visitat les sis sales d’exposició que hi ha.

A la sala 1 del museu, han pogut veure invents dels segles XIX i XX com ràdios, telèfons, càmeres i interruptors. També han trobat mostres d’animals dissecats procedents dels boscos de Rubí  i una col·lecció d’obres originals de dibuixants il·lustres de còmics.

A la sala 2, el celler, han pogut quedar-se fascinats per les botes de vi, les eines i els estris per treballar el raïm  i han vist eines de molts oficis.

A la tercera sala, els nois i les noies han trobat gran varietat de mobles i objectes de fusta de diferents estils i èpoques. En aquesta sala també hi ha mobles del Marroc i objectes del món musulmà.

En un quart espai, els infants han vist restes arqueològiques de diferents temàtiques, èpoques i procedències. També, hi ha una secció d’objectes d’ús domèstic i una altra de restes fòssils amb milions d’anys.

A la cinquena sala, els infants han pogut veure armes com a referents històrics de diferents estils i decoracions.

Per últim, a la sala 6, la de Pons Cirac, els nens i les nenes han pogut gaudir de quadres, gerros i talles fetes amb una complexa tècnica de treball del vidre. Antonio Pons Cirac ha estat un gran artesà del vidre.

A partir d’aquesta visita al museu, els infants triaran una peça  de tota la col·lecció i elaboraran un conte en el qual l’objecte triat serà el narrador o protagonista.

Els nois i les noies s’han mostrat encantats i sorpresos a la visita i han descobert que al costat de l’escola tenen una col·lecció enorme d’objectes que  mostren elements de moltes èpoques de la història.

A continuació, hi ha una mostra de fotos de la visita.

Fotos:   4tA   –   4tB