LES FAMÍLIES DE 3r ENS EXPLIQUEN CONTES

L’alumnat de 3r ha tingut el plaer de gaudir de la visita de familiars que els han vingut a explicar històries molt divertides.

La Montse, àvia del Jordan, els va explicar 3 contes que parlaven d’emocions del recull “Contes per estimar-te millor”. L’Eulàlia i en Jordi, pares de la Juliana, van explicar el conte de “La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap” i van poder conversar sobre temes escatològics i digestius.

Un altre dia, en Carlos, pare del Mateo, ens va explicar 2 contes tradicionals de El Salvador: «El lobo pastor» i «La codicia». La Diana, mare del Matías, va explicar un conte anomenat “Ranita rana” que va donar lloc a una conversa sobre la diversitat.

L’Anna, mare de la Candela i la pròpia Candela, van explicar i representar un conte il·lustrat amb el títol “Duelo al sol”.

En Hafid, pare del Mohamed Amin, va explicar, amb l’ajuda del seu fill, un capítol del còmic “Bob Esponja, los cuentos de la piña encantada”.

La Sandra, mare de la nostra Sandra, va explicar una faula anomenada “La llebre i la tortuga” ambientada en l’època actual i va permetre tenir una conversa sobre la importància de l’esforç, la constància i no rendir-se.

La Maria, mare de la Jana, va explicar juntament amb la Jana, el conte “CARAMELS MÀGICS” de la Heena Baek. L’autora i il·lustradora coreana, guanyadora del premi The Astrid Lindgren Memorial Award, confecciona un curiós, estrany i commovedor relat reforçat amb sorprenents il·lustracions, tot integrant uns vistosos ninots de paper maixé fotografiats. Un conte perfecte per entendre que és important escoltar els altres amb una oïda ben afinada, que no tot és el que sembla i que quan un troba les seves pròpies paraules, es produeix la màgia i canvia.

La Vanessa, mare de la Irina, va llegir el conte QUÈ ÉS AIXÒ DE L’AMOR, MINIMONI? de la Rocio Bonilla. Aquest llibre ha fet reflexionar als infants, d’una manera fresca i divertida, sobre el concepte d’amor i el fet d’estimar.

L’Helena, mare de l’Arnau, va llegir el conte Cinc llegendes de l’Editorial Susaeta. L’alumnat va gaudir d’aquesta col·lecció amb una gran selecció de les millors llegendes de Catalunya.

L’Aitor, pare d’en Guiu, ha explicat el conte On és la son?. Una divertida història inventada pel mateix pare, per ajudar a anar a dormir als seus fills una d’aquelles nits en què els petits no volien. L’alumnat s’ha divertit participant i empatitzant molt amb aquesta història.

La Laila, mare de la Nor, ha explicat una de les nombroses variants que existeixen del conte popular La Caputxeta Vermella.

En Riyad, el Zayd i la Jana van explicar a l’aula dels seus germans petits L’ERIÇÓ QUE NO ES VOLIA PUNXAR de l’Ester Alsina i en Zuriñe Aguirre.

Ara ja podem dir que la trobada de Contacontes 2.023 ha estat un èxit!

Fotos: 3rA   –   3rB