Ambients Grans

Temps d’ambients

Els ambients a la comunitat de grans els fem a partir de capses d’aprenentatge.

El paper de l’adult

Com ho fem?

Dins de cada ambient els infants troben capses d’aprenentatge que fan en petit grup o individualment.

Temporalització. Els infants escullen l’ambient a realitzar durant 5 sessions.

Avaluació. El docent recull allò que fa l’infant, com ho fa i amb qui ho fa.

Representació. Utilitzen la llibreta d’ambients per recollir el recorregut que van seguint a la capsa i les activitats que han realitzat.

Quins ambients fem?

Ambient FERMAT és l’ambient que centra el seu ensenyament en continguts  matemàtics. Treballant diferents àmbits com la geometria, la mesura de longitud,  pes i volum, la probabilitat i estadística, la numeració, etc. S’intenta que totes les capses siguin tan manipulatives com sigui possible per tal de garantir una major motivació de l’alumnat a l’hora de portar les tasques a la pràctica. Així com assolir un aprenentatge més significatiu.

Ambient HANDMADE és un ambient destinat al treball de manipulació de materials plàstics, de reciclatge…, per tal de crear elements decoratius o d’usos diversos. A través de les diverses propostes d’aprenentatge es treballen diferents tècniques i fent servir  materials nous o reciclats, de naturaleses diverses (fusta, cartó, plàstic, robes…,  entre d’altres) es potencia la creació i elaboració dels treballs manuals amb les seves mans, deixant volar la seva imaginació lliurement tenint el suport i la guia de l’adult per qüestions molt específiques i pràctiques.

Ambient GLOBAL WORLD és un ambient destinat al treball de l’àrea del Coneixement del Medi natural, social i cultural. A través de les diverses propostes d’aprenentatge es treballen les diferents característiques de l’entorn proper de l’alumnat, com ara, el clima, el relleu, el territori de Catalunya i Espanya, les comarques i les províncies, entre d’altres. Sempre afavorint a l’adquisició dels nous coneixements de forma gradual i guiada.

Ambient JOULES treballa l’àrea de coneixement del medi natural a partir de diferents propostes. És un espai per aprofundir en el món de la ciència a partir de la recerca i l’experimentació. En aquest entorn podrem observar, manipular, experimentar, investigar, fer-se preguntes sobre l’entorn més proper, els éssers vius, els materials naturals i objectes de la vida quotidiana i construir camins de manera individual o col·lectiva per cercar les respostes…

Ambient STORYMAKERés un ambient destinat al treball de l’àrea de llengües. A través de les diferents propostes d’aprenentatge es treballen les diferents tipologies textuals, l’expressió oral i escrita i la competència digital. També disposem d’ordinadors i tauletes per desenvolupar el seu aprenentatge competencial.

Ambient ROBÒTICAés un ambient destinat al treball de la competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria i competència digital. La robòtica educativa es caracteritza per la construcció d’un petit robot que es controla amb un petit programari que permet a l’alumnat aprendre per assaig-error, a programar tasques senzilles i aconseguir que els nostres robots “facin coses”. Saber programar/codificar permetrà al nostre alumnat crear jocs, animacions, construccions… una nova manera d’expressar-se i comunicar-se sense necessitat de ser programadors i programadores professionals i que sense dubte, a la velocitat que es produeixen els canvis seran habilitats imprescindibles en els pròxims anys.

Ambient CANVA  és un espai de creació artístico-plàstica, on el fil conductor és la llengua anglesa, i en el qual s’ofereix als infants la possibilitat d’experimentar amb les pintures, les diferents tècniques plàstiques i pictòriques, el volum i l’art contemporani. La sala està dotada de material que estimulen la creativitat i de propostes artístiques que serveixen com a provocació de l’acció dels infants.

Ambient ONU està destinat al treball de la competència en comunicació lingüística i coneixement del medi natural, social i cultural amb la finalitat d’analitzar de forma crítica accions humanes en diferents països i aplicar estratègies d’escolta activa, proposant solucions assertives dialogades dels conflictes proposats.