Ambient Global World

L’ambient d’aprenentatge de GLOBAL WORLD és un ambient destinat al treball de l’àrea del Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, tot i que alhora permet desenvolupar altres aprenentatges relacionats amb altres àrees, fet que afavoreix a un aprenentatge interdisciplinari.

A través de les diverses propostes d’aprenentatge es treballen les diferents característiques de l’entorn proper de l’alumnat, com ara, el clima, el relleu, el territori de Catalunya i Espanya, les comarques i les províncies, entre d’altres. Sempre afavorint a l’adquisició dels nous coneixements de forma gradual i guiada.

Les propostes que trobem en aquest ambient són:

• Gastronomia catalana: a partir de diferents aliments típics de Catalunya, l’alumnat haurà d’investigar i fer recerca sobre el seu lloc d’origen i familiaritzar-se amb diferent tipologia de mapes.
  • Bus turístic per Catalunya: descobrir i fer conèixer a la resta de companys i companyes diferents llocs emblemàtics de Catalunya, així com la seva ubicació i marcar el recorregut més adient amb transport públic o privat. Com a producte final hauran d’elaborar un tríptic, organitzant la informació trobada d’una manera llegible i ordenada.
  • En cerca del tresor: conèixer històries increïbles sobre alguns bandolers i bandoleres que assetjaven el territori català fa anys i ajudar-los a partir de diferents pistes a trobar el recorregut que els portarà fins al tresor amagat en alguna comarca de Catalunya!
  • Esports d’aventura, fem ràfting!: on es practica el ràfting? Quan es pot practicar? Hi ha un munt de dubtes i preguntes per resoldre. Entendre per què el ràfting es practica al llarg de la “faldilla”/vessant d’una muntanya o que la millor època per practicar aquest esport és a la primavera, són algunes de les qüestions que es plantegen.
  • Aquest estiu em remullo: a partir de diferents esports d’aigua descobrirem els diferents tipus de comarques segons la seva ubicació (costa, plana i muntanya). També llegirem diferents tipologies textuals per saber buscar i entendre la informació que es presenta.
  • Viatge al voltant d’Espanya: conèixer el territori d’Espanya, les comunitats autònomes i les províncies a partir d’un mapa polític. Fer servir diferents aplicacions tecnològiques que ens ajudin a obtenir informació sobre la distància i els mitjans de transports entre diferents punts i crear una maqueta amb volum sobre el territori escollit.
  • Població: interpretar diferents piràmides de població, conèixer les característiques de la població segons el lloc triat i comparar entre diferents països o ciutats! Una proposta molt interessant per entendre com és el desenvolupament de la població.
  • Governarem el món: conèixer el nostre sistema de govern, les figures que el formen i el seu funcionament a partir d’un joc de taula, amb l’objectiu final de proposar i fer arribar per correu electrònic propostes de millora pel nostre barri.
  • Clima: quina diferència hi ha entre clima i temps? Fa el mateix clima aquí a l’Hospitalet del Llobregat, que en una altra escola situada en un poble d’Amèrica de Sud? Aquestes són algunes de les qüestions que l’alumnat haurà d’anar resolent per entendre els diferents climes que hi ha i com s’organitza un viatge al voltant del món, tenint en compte les diferències climàtiques.
  • Canvi climàtic: a partir d’un experiment descobrirem que és l’efecte hivernacle i podrem arribar a entendre quines són les causes del canvi climàtic i quines conseqüències té en aquest moment i quines podrà tenir en un futur no molt llunyà. A més a més de desenvolupar una actitud de respecte envers el món que ens envolta.
  • Bon voyage: hem d’organitzar un viatge, però abans de triar un país, caldrà fer una recerca i comparar l’estil de vida, el nivell socioeconòmic i la moneda oficial de diferents països. També es posaran en pràctica els coneixements sobre la lectura de diferents tipus de gràfics i la creació d’aquests.