Ambients de Mitjanes i Mitjans

Temps d’ambients

El paper de l’adult

Com ho fem?

Dins de cada ambient els infants troben propostes lliures i es poden moure segons el seu interès. Als infants de tercer se’ls hi proposen reptes que han de resoldre.

Temporalització. Els infants escullen l’ambient a realitzar durant 3 sessions.

Avaluació. El docent recull allò que fa l’infant, com ho fa i amb qui ho fa.

Representació. En finalitzar la proposta els infants recullen a la llibreta d’ambients les activitats que han realitzat.

Quins ambients fem?

Ambient de FÒRUM és l’ambient que posa a disposició dels infants eines per potenciar la comunicació oral i escrita. Llibres, jocs i paraules, organitzats per la sala de forma estratègica per captar l’atenció i connectar amb l’emoció d’aprendre a llegir i a escriure. També disposen d’ordinadors, tauletes, càmeres de fotos que els ajudaran a ser uns bons periodistes i introduir-se en el món de la imatge i les noves tecnologies.

Ambient d’ART és l’ambient que presenta un taller plàstic i artístic oferint als infants la possibilitat d’experimentar amb les pintures, les diferents tècniques plàstiques i pictòriques, el volum i l’art contemporani. La sala està dotada de material que estimulen la creativitat i de propostes artístiques que serveixen com a provocació de l’acció dels infants.

Ambient de C4F3TÓ és l’ambient per continuar gaudint del joc simbòlic a la vegada que es treballen tant la comunicació oral i escrita, com aspectes matemàtics relacionats amb la numeració, l’aritmètica i la mesura. Els jocs de rol permeten als infants poder representar a través dels personatges aspectes del món interior que encara estan en construcció. En aquest cas, el context és el d’una cafeteria que serveix esmorzars i dinars. Els caixers, cambrers, cuiners i clients són indispensables per fer funcionar el negoci. Alhora, en un raconet del cafetó hi ha un espai de fusta organitzat per reforçar aspectes matemàtics relacionats amb la geometria i ubicació espacial.

Ambient de LABORATORI és l’ambient per aprofundir en el món de la ciència a partir de la recerca i l’experimentació lliure.
En aquest entorn podrem observar, manipular, experimentar, investigar, fer-se preguntes sobre l’entorn més proper, els éssers vius, els materials naturals i objectes de la vida quotidiana i construir camins de manera individual o col·lectiva per cercar les respostes… Manipulant i experimentant amb els diferents materials i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar… Amb aquesta activitat cognitiva s’afavoreix el desenvolupament del seu pensament i, de mica en mica, avançar del simple coneixement físic dels objectes i materials cap a l’abstracció del pensament científic-creatiu.

Ambient de ROBÒTICA és on els alumnes desenvolupen habilitats de pensament a través de la programació. Els alumnes van assolint reptes segons el seu interès i motivació. En aquest ambient s’utilitzen eines com Beebots, Lego Wedo.

Ambient EN CONSTRUCCIÓ és l’ambient que treballa la part de construccions i minimons, en aquest cas caldrà treballar diferents aspectes de l’àmbit matemàtic i del seu entorn per ser capaços de projectar idees cap a l’exterior mitjançant la construcció.  Ofereix un espai ric en material no estructurat, que permet l’acció lliureon l’infant pugui experimentar, observar i manipular sense la directivitat de l’adult, convidant els infants a pensar de manera creativa, a inventar i resoldre els reptes plantejats.

Ambient ATLES és l’ambient per treballar el medi social. En aquest cas es treballaran diferents aspectes relacionats amb l’entorn més proper dels infants, mitjançant jocs i reptes que els acostin a aspectes com la importància del reciclatge, de responsabilitat a la societat, com és el planeta Terra per dins i per fora, diferents cultures i països, els continents…

Ambient ENS MOVEM és l’ambient per treballar l’educació física. En aquest ambient es treballaran diferents aspectes relacionats amb l’àmbit de l’esport, l’expressió corporal, habilitats socials, etc. En aquest cas hi haurà propostes on els infants podran circular lliurement i dur a terme les activitats i reptes a seguir. Superem obstacles o seguim el ritme de la música per descobrir el nostre cos, que es converteix en el nostre vehicle d’aprenentatge.