LA MÚSICA DESPERTA ELS NOSTRES SENTITS

Al llarg del 2n trimestre hem continuat dedicant una hora setmanal a l’aprenentatge del llenguatge musical.

Durant unes quantes sessions hem parlat dels conceptes Fort/Fluix i ens ha anat molt bé treballar-los a partir de l’aprenentatge de dues cançons d’estils molt diferents:

• Jo puc cantar fort, jo puc cantar fluix, de la Dàmaris Gelabert.
  • Marxa Radetzky, de Johann Strauss.

Treballant aquests conceptes també hem après els símbols que serveixen per a identificar-los:

• Fort: Espiral gran.
  • Fluix: Espiral petita.

A partir de la Marxa Radetzky també hem entès què vol dir seguir la pulsació i ho hem fet o bé picant amb les mans o bé amb altres objectes o instruments musicals.

Hem continuat utilitzant cançons per treballar les rutines com la del ” Bon dia” i “els dies de la setmana” de la Dàmaris Gelabert i la cançó de “recollím!” també de la Dàmaris.

En motiu de la celebració del Carnaval, vam aprendre la coreografia del ball que després vam fer el dia de la cercavila: “Yo tengo un cuerpo”.

Durant les darreres setmanes del trimestre hem dedicat unes quantes sessions a aprendre i practicar les Caramelles. El títol de la cançó que cantem els infants d’EI3 i EI4 és: Som els petits de l’Escola Ametllers”.

I, com no podia ser d’altra manera, en algunes sessions hem gaudit dels instruments que tenim a l’escola: caixes xineses, triangles, cascavells, panderos, maraques, campanes, etc.

A les hores de música, com podeu veure, hem gaudit moltíssim!