III SETMANA DE LA CIÈNCIA: INVENTS DE PRIMER!

Aquesta setmana estem celebrant  la Setmana de la Ciència a l’escola.

Aquest curs hem treballat invents que han descobert inventors o inventores catalanes.

A l’aula de primer hem triat EL SUBMARÍ. Durant vàries sessions hem treballat aquest centre d’interès a partir del qual hem après moltes coses noves: la biografia de Narcís Monturiol, la història del primer submarí, la flotabilitat dels materials, perquè emergeixen i se submergeixen els submarins, el principi d’Arquímedes, hem construït el nostre propi submarí, els submarins a la literatura… I moltes coses més!

Hem après moltes coses, i el més important és que hem gaudit molt aprenent.

Hem elaborat un vídeo del nostre procés de treball i aprenentatge, esperem que el gaudiu molt!

 

III SETMANA DE LA CIÈNCIA

Amb motiu del dia de la dona científica (dijous 11 de febrer), us comuniquem que durant aquesta setmana durem a terme la  III Setmana de la Ciència a l’escola.

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la Ciència.

Els nens i les nenes de les diferents aules han investigat diferents invents catalans. Han buscat l’autor/a i han gravat un vídeo per explicar-lo als seus companys/es i a vosaltres, les famílies.

ED. INFANTIL El Chupa Chups
PRIMER El submarí
SEGON-TERCER La crema catalana
QUART Danone, els panellets, El cava, El cotxe tramuntana
CINQUÈ Juanola i Telescopi
SISÈ Moto Montesa, Telègraf elèctric, patí de vela, vacuna contra el còlera, Cotxe Bonet

Així, durant aquesta setmana els alumnes de l’escola anirem mostrant els nostres vídeos on mostrem tot allò que hem après d’aquests invents i inventors/es.

També, aprofitant que el proper dimarts dia 11 de febrer és el Dia de la dona científicatreballarem diferents dones científiques que han destacat en el camp de la ciència.

Per tal de compartir les vivències viscudes, al llarg de la setmana farem diferents publicacions a la pàgina web de l’escola amb les fotografies de les diferents activitats realitzades.

Finalment us adjuntem el cartell que han fet els alumnes de sisè.

EL MEU POBLE PREFERIT!

Dins del treball del centre d’interès del meu poble, els infants de primer hem treballat el poema “EL MEU POBLE PREFERIT” d’Emma Muriel.

Hem llegit el poema, hem treballat el vocabulari i hem identificat les parts que caracteritzen el poema (títol, vers i estrofa).

Hem après el poema i avui l’havíem de recitar. Aquest matí la mare del Jaïr ens ha enviat la el poema musicat que han gravat aquest cap de setmana i de seguida tots han volgut recitar el poema en forma de rap.

Ens ha encantat, us enllacem el vídeo.

 

 

FEM PÒSTERS!

Els infants de primer seguim treballant el centre d’interès del nostre poble.

Hem estat recopilant informació i aprenent moltes coses. Cadascú de nosaltres està elaborant un pòster que conté tota la informació dels diferents llocs importants que trobem al nostre poble.

Estem aprenent moltes coses que no sabíem!

TALLER DE ESCRITURA CREATIVA CON GIANNI RODARI

Estas semanas los alumnos de quinto hemos descubierto al escritor Gianni Rodari.
También hemos aprendido algunas de sus técnicas creativas y leído sus divertidos “cuentos por teléfono”.

Para finalizar el taller, hemos inventado algunos cuentos que podéis escuchar.
!Esperemos que os gusten!

TALLERS MATEMÀTICS

Durant aquestes setmanes hem reiniciat els tallers matemàtics!

Estem treballant amb el material Montessori, resolent problemes, fent aproximacions i treballant els diversos tipus de gràfics.

DECOBRIM UN INVENT PROPER: EL SUBMARÍ!

El proper 11 de febrer és el dia de la dona científica. Com ja es tradició, cada any a l’escola per aquesta data celebrem la Setmana de la Ciència.

Aquest curs treballarem invents que han descobert inventors o inventores catalanes.

A l’aula de primer hem triat el submarí. Avui hem  iniciat el treball d’aquest centre d’interès a partir del qual aprendrem moltes coses noves: la biografia de Narcís Monturiol, la història del primer submarí, la flotabilitat dels materials, perquè emergeixen i se submergeixen els submarins, construirem el nostre propi submarí, els submarins a la literatura… I moltes coses més!

Estem molt engrescats i amb moltes ganes d’aprendre!

TENIM UN VINIL NOU A L’ESCOLA!

La setmana passada vam posar a la paret un vinil per tal de decorar l’espai de lectura.

Aquest vinil és d’un artista anomenat Joan Turu.

Joan Turu és un il·lustrador que ha fet molts murals a les escoles i es caracteritza per la seva visió alegre i colorista.

Ens ha agradat molt trobar-nos aquest vinil que fa la nostra escola encara més bonica!

 

MANIPULEM!

Els infants de primer treballem a diari la nostra autonomia.

A través de diversos materials matemàtics i la seva manipulació aprenem molts aspectes matemàtics i en fem un aprenentatge significatiu. Podem triar el material i desenvolupar-lo i això ens encanta i ens motiva.

Estem aprenent molt!