Enquesta Projecte Innovació Lego League

Aquest curs com ja sabeu un grupet de nenes de 5è i 6è participaran a la Lego League.

Per participar han de presentar un projecte d’innovació. Per fer-ho us volen fer algunes preguntes per poder diagnosticar problemes de la nostra població:

https://forms.gle/TVb3tFiTdZxJ9PYE8

Les nenes us donen les gràcies per la vostra col·laboració!

Dimarts cap divertit!

Seguint les ordres del Rei Carnestoltes avui tots els nens i nenes i els treballadors del centre han vingut amb un cap ben divertit!

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

El Carnestoltes ha arribat

El dilluns 17 de febrer Sa Majestat Carnestoltes va arribar a la nostra escola. Amb la seva arribada comencen les activitats proposades per la setmana de Carnaval.

Recordeu que haurem de complir les següents consignes:

  • Dimarts 18 de febrer vindràs amb un cap divertit, tant si ets gran com petit a veure qui serà el més divertit!
  • Dimecres 19 de febrer amb sabates diferents anirem i ben contents les lluirem.
  • Dijous 20 de febrer contra el cansament lluitarem i pijama o batí portarem.
  • Divendres 21 de febrer a la tarda us esperem disfressats per una festa ben gran celebrar.

Visca el rei Carnestoltes!!

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Making Maths fun with Robotics 6è

Els alumnes de sisè realitzaran aquest curs un projecte mitjançant eTwinnig amb l’escola 1st Primary School of Tirnavos de Grècia. Mitjançant aquest projecte desenvoluparan aprenentatges propis de l’àrea de matemàtiques mitjançant la robòtica educativa.

Per iniciar el projecte estem fent el disseny del logotip que representarà el projecte i hem fet un vídeo de presentació de la nostra escola perquè els companys i companyes grecs ens coneguin.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies i logotips.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Activitat AICLE a sisè

Avui l’alumnat de sisè ha fet una exposició curteta en anglès d’art i tecnologia del segle XIX. Aquest producte forma part del seu projecte d’història que han titulat “El que nosaltres no hem viscut però la nostra sang sí”. Estan acabant el segle XX amb el transcurs del franquisme. D’aquí poc rebran la visita d’unes dones molt especials per a ells. Ja us anirem informant!

La part treballada a anglès és el passat del verb “To be” (ésser/estar).Sembla ser que ho tenen força clar! 🙂

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de vídeos.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Portes obertes piscina 1r

El mes de desembre es van celebrar les portes obertes per les famílies de l’activitat de piscina escolar que realitzen els nens i nenes de primer.

A més d’ensenyar a les famílies com nedaven van poder picar el Tió.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Programa Consum de Fruita a l’escola

Aquest curs la nostra escola s’ha tornat a afegir al Programa de Consum de Fruita a l’escola del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Per aquest motiu portaran fruita a la nostra escola de manera mensual amb la que els nostres alumnes podran acompanyar els seus esmorzars o emportar-se per berenar.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Ajuts Activitats Estiu 2020 i Activitats Extraescolars curs 2020-2021

Informem que comença la nova convocatòria d’ Ajuts Individuals per Activitats d’ Estiu 2020 i Extraescolars del Curs 2020-2021, obrint el període per presentar la sol·licitud el proper 10 de Febrer fins al 6 de Març.

 Us deixem aquest petit vídeo explicatiu on podreu ampliar la informació sobre aquest procés:

Per ampliar la informació referent a aquests ajuts us volem convocar el proper dimarts 18 de febrer a una reunió informativa que es realitzarà a les 15:30 hores a la nostra escola.

Us adjuntem també el document per fer la sol·licitud d’aquests ajuts:

SUB-072 Solicitud ajut Mod I drets

Anellament i cens d’aus al Delta

El passat 29 de gener els agents mediambientals de cada classe (de P5  a 6è),  l’Anna,  acompanyats de professorat responsable de la comissió de sostenibilitat i una mare de l’escola, van realitzar una activitat a Cal Tet,  com a gestors del territori.

Van participar a una activitat de control de la població i l’anellament científic d’aus als espais naturals de Cal Tet, amb nens i nenes d’altres escoles i instituts.  

Va ser una experiència molt  interessant i molt gratificant. Després, a l’escola, cada parella de nens i nenes que van anar, van explicar al seu grup el contingut de l’activitat i la importància de ser agents mediambientals i protegir les espècies.

Gràcies als alumnes i al seu compromís!

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Ens fem grans… cap a l’insti!

En aquests darrers dies,  les nenes i els nens de 6è han estat convidats a  visitar els instituts adscrits a la nostra escola: INS Ribera Baixa i INS Baldiri Guilera.

Han tingut un primer contacte amb el professorat i les instal·lacions dels dos centres, i han realitzat algunes activitats pròpies de l’ESO, guiades per alumnat dels dos centres de secundària.

Aquest contacte els apropa al que aviat serà el seu entorn escolar. Van ser molt ben rebuts i els va agradar molt.

Molt emocionant!

Visita Institut Baldiri Guilera

Visita Institut Ribera Baixa

Clicant a les imatges podreu accedir als àlbums de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Les nenes de 5è i 6è es preparen per a la First Lego League

Les nenes de 5è i 6è també s’estan preparant per la First Lego League on participaran el proper mes de març. Mitjançant el treball que estan realitzant estan intentant superar el repte City Shaper.

Aquest repte consta de tres parts:

  • Joc del robot on han de programar un robot de Lego Mindstorms perquè superi algunes missions.
  • Projecte d’innovació on han de dissenyar un edifici que sigui innovador i que compleixi els requisits de ser adaptat i sostenible.
  • Finalment han d’expressar els valors que han adquirit mitjançant aquest treball en grup fent un mural.

Us deixem unes fotografies i uns vídeos de la feina que estan realitzant per intentar superar les missions del joc del robot.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies i vídeos.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

 

Teatre Faboo 2n Artesà

El 30 de gener els nens i nenes de segon van anar al teatre Artesà a veure l’obre de teatre Faboo. Observant les aventures d’un personatge que s’anava transformant els nostres alumnes van poder desenvolupar la seva imaginació.

Al tornar a l’escola van continuar treballant aquesta imaginació i van poder dibuixar a la pista amb guixos.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Anem al mercat P4 i P5

El 28 de gener els nens i nenes de P4 i P5 han realitzat un taller de l’Àrea Metropolitana de Barcelona que es diu “Anem al mercat”.

En aquest taller els nens i nenes van treballar el fet d’anar a comprar, quins aliments són més saludables i com reduir l’ús de plàstics i envasos.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

La Quica ve a l’escola P5

El passat 13 de desembre la gosseta Quica i l’Anna van visitar als alumnes de P5. La Quica és una gosseta molt especial amb la que vam aprendre a ser respectuosos i responsables amb els animals.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Les nenes de 3r i 4t es preparen per a la First Lego League Jr

Aquest curs l’Escola participarà a la “FIRST LEGO League Jr”, una trobada de diferents equips escolars on es planteja un repte amb la finalitat de fomentar la creativitat.

El Repte Boomtown Build d’aquest any consisteix a construïr millors entorns on viure-hi i on treballar-hi. Per a poder superar el repte cal que els equips investiguin un problema i representin possibles solucions amb peces de Lego i amb alguna part motoritzada amb el Lego WeDo.

Si cliqueu a la imatge podreu veure a les nostres alumnes intentant solucionar el repte d’aquest any.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

First Lego League: Ens visita un arquitecte

El passat 23 de gener les alumnes participants als reptes de la First Lego League, tant les nenes del repte Boomtown Build com les nens del repte City Shaper, van rebre la visita d’un arquitecte.

La visita de l’arquitecte ens va ajudar a ampliar els nostres coneixements i ens va a ajudar a poder aplicar-los a les nostres creacions.

Si cliqueu a la imatge podeu veure algunes imatges de la sessió.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Representats de Vertix i Fundació Scientia visiten la nostra escola

El passat 19 de desembre Elena Massot consellera delegada de Vertix, Yolanda García, arquitecta i directora de projectes i Silvia Riera, enginyera de camins i directora d’obres del grup immobiliari, juntament amb Berta Martín de la Fundació Scientia van visitar a les nenes de la nostra escola que participaran en la Lego League.

Les representants de Vertix van transmetre a les nostres nenes la importància de confiar en les seves capacitats per poder desenvolupar-les i arribar en un futur a treballar en el sector de les ciències i les tecnologies. La Fundació Scientia i Vertix mitjançant el programa Girls First volen potenciar l’accés de les noies a aquests sectors laborals per aconseguir futures dones preparades que accedeixin a càrrecs de responsabilitat.

Les nostres nenes també van explicar a les treballadores de Vertix els projectes d’innovació que estan dissenyant i que presentaran a la First Lego League.

Us deixem les noticies que han publicat alguns mitjans de comunicació d’aquesta visita:

https://www.elllobregat.com/noticia/17860/el-prat/vertix-quiere-poner-su-granito-de-arena-para-fomentar-el-talento-femenino.html

La Fundació Scientia i Vertix posen en marxa el GIRLS FIRST, una iniciativa per fomentar el talent femení en les vocacions científiques i tecnològiques

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Beca robòtica Vertix i Fundació Scientia

Vertix mitjançant La Fundació Scientia ens ha donat una beca de robòtica! Aquesta beca consisteix en la dotació a la nostra escola de material de robòtica de Lego Wedo per treballar amb els nens i nenes de 3r i 4t i de material de robòtica de Lego Mindstorms per treballar amb els nens i nenes de 5è i 6è.

Mitjançant aquesta aquest material podrem incloure el treball de la robòtica dins dels projectes que realitzem al centre i utilitzar-la com a eina d’aprenentatge dels nostres alumnes.

La robòtica educativa és un sistema d’ensenyament interdisciplinari que permet als estudiants desenvolupar àrees de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, el que en anglès es coneix amb les sigles STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), així com àrees de Lingüística i Creativitat.

Fent aquest aprenentatges la nostra escola presentarà dos equips de nenes al repte Boomtown Build (3r i 4t) de la First Lego League Jr i un altre equip de nenes al repte City Shaper (5è i 6è) de la First Lego League.

Moltes gràcies Fundació Scientia i Vertix!

Us deixem l’enllaç de la competició per ampliar la informació:

https://www.firstlegoleague.es/?lang=ca

Naturgy: L’energia , mediambient i l’escola

A través d’uns tallers gratuits que van realitzar a l’escola responsables i monitors de la fundació Naturgy, els nostres alumnes des de P3 fins a 6è van gaudir experimentant amb la descoberta científica, la reflexió, la creativitat i la tecnologia .

Les diferents propostes d’activitats que es van realitzar, complementen i ajuden a consolidar els aprenentatges que es realitzen als projectes de l’àrea de medi y transversalment amb altres àmbits de treball.

Us deixem algunes imatges dels diferents cursos:

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Taller de Nadal amb famílies al Cicle Mitjà

Durant l’última setmana del primer trimestre els nens i nenes del cicle mitjà van poder gaudir d’un taller acompanyats per les famílies.

Els infants van poder elaborar diferents decoracions amb motius nadalencs.

Si cliqueu a la imatge podreu veure el procés creatiu.

Clicant a l’imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)