Què és el Manifest?
El Manifest és un projecte participatiu de reflexió i reivindicació entorn dels drets de la infància i adolescència en l’entorn digital al voltant de la Carta catalana per als drets i les responsabilitats digitals. En el marc d’aquest projecte, la Direcció General de Societat Digital del Govern de Catalunya va impulsar, durant els cursos 2020-21 i 2021-22, el desenvolupament de dues experiències de participació amb infants i adolescents:
Experiència pilot (2021)
Projecte en el marc de la Carta catalana per als drets i les responsabilitats digitals (2022)
Aquests projectes van permetre una aproximació als drets i responsabilitats digitals des de la seva perspectiva. En total, van participar-hi un total de 854 d’infants i adolescents d’arreu de Catalunya.
Arran d’aquestes experiències, el curs 2023-2024 s’ha dut a terme un projecte participatiu en el qual han col·laborat part dels infants i adolescents que havien participat en les anteriors experiències per crear un Manifest en el qual exposen les seves demandes en relació amb els drets digitals. Hi ha participat un total de 162 infants i adolescents.



