Docent👩‍💻

Per tal de saber els punts forts i els punts febles del centre des del punt de vista dels docents que exerceixen els docents, es van passar dues enquestes, creades pel Marc Comú Europeu de Competència Digital, SELFIE. SELFIE, que la sigla en anglès significa “reflexió personal sobre un aprenentatge efectiu mitjançant el foment de la innovació a través de les tecnologies educatives”, és una eina gratuïta dissenyada per ajudar als centres educatius a integrar les tecnologies digitals dins de l’ensenyament, l’aprenentatge i l’avaluació. SELFIE recull, de forma anònima, les opinions de l’alumnat, els docents i l’equip directiu sobre la manera en què s’utilitzen les tecnologies en el seu centre educatiu.

Per altra banda, cada docent ha realitzat l’enquesta Selfie for teachers, la qual dona el resultat aproximat del nivell de competència digital que té cada docent i per tal que tinguin consciència de quins punts forts poden continuar aplicant i quins punts febles han de potenciar.

USOS CURRICULARS

Punts forts
  • L’ús de les tecnologies per part del professorat és divers i abasta des d’aplicacions instrumentals i d’exercitació (per exemple programes d’edició digital) fins a activitats de cerca, processament i presentació de la informació (per exemple els productes finals dels projectes) més enllà de l’espai i l’horari de l’aula i fora de l’escola.
  • S’utilitzen eines digitals en l’avaluació i el seguiment personalitzat de l’alumnat.
Punts febles
  • No hi ha una coordinació sobre les activitats digitals que cada professor planteja al seu alumnat.

COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT I DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

Punts forts
  • El professorat és competent per planificar i acompanyar l’alumnat en l’assoliment de la competència digital com a competència transversal, fer-ne el seguiment i avaluar-lo.
  • El professorat és competent per plantejar i participar en activitats col·laboratives interdisciplinàries en entorns digitals. Cada trimestre, cada àmbit planteja un projecte amb aquestes característiques.
  • El professorat del centre usa eines digitals habitualment en la planificació de les classes, registre de l’activitat d’aula i avaluació dels alumnes.
Punts febles
  • El professorat no expressa les seves necessitats de formació en tecnologies per manca evident de temps de coordinació.
  • El professorat nou té dificultats els primers mesos per integrar l’ús de les tecnologies en el centre.