Coneixem l’òpera de Bizet “Carmen”

Els nens i nenes de quart vam passar per les classes a explicar la història de la música que sonava aquella setmana a les entrades de l’escola. Es tractava d’una peça de l’òpera de “CARMEN” composta per GEORGES BIZET.

La peça que escoltàvem només és l’obertura. L’òpera, reconeguda a escala mundial, està formada per 4 actes.
La història de Carmen té lloc a Sevilla, com a protagonista té una guapa gitana, Carmen, de la que s’enamora perdudament Don José. Aquest, és un cap de la guàrdia, arrossegat per l’amor que sent per Carmen, no compleix els seus deures com a soldat. Però la gitana s’enamora perdudament d’un torero, Escamillo. Boig de gelosia Don José acaba matant a Carmen.

Com a dada curiosa, us direm que Bizet no havia estat mai a Espanya tot i que aquesta obra està ubicada allí.

Redactors de 4t