Història

L’escola de Golmés s’anomena Francesc Arenes en record del primer mestre que va haver al poble (1850 – 1880). Tot seguit us farem una breu ressenya de com va anar tot plegat.
Segons l’autor del llibre Recull històric de Golmés ,Josep M. Palau i Palau, a meitat del segle XIX, l’Ajuntament, interessat per l’ensenyament dels nens i nenes del poble, es va comprometre a cercar mestre, abonar-li una quantitat a l’any i proporcionar-li habitatge. Així va ser com, un 20 de març de l’any 1850, va arribar un jove mestre anomenat Francesc Arenes a Golmés i es va incorporar a la docència de l’escola durant un llarg període de 30 anys. En disposar d’habitatge, es va instal·lar al poble amb la seva dona i hi van formar una gran familia. Van tenir 9 fills/es dels quals només 4 van sobreviure.
Durant molts anys, l’escola del poble es va anomenar Escola Pública de Golmés. Però, això va canviar quan, el febrer de l’any 1988, l’associació de Pares d’alumnes va proposar a l’Ajuntament de canviar-ne el nom pel d’escola Francesc Arenes. L’Ajuntament va veure amb bons ulls aquesta iniciativa i li va donar el seu recolçament.

Imatges-Francesc-Arenes