Setmana del Medi Ambient: El Bosc

Com cada any, pels volts de la Fira de la Candelera, celebrem a l’escola la Setmana del Medi Ambient.

Aquest curs, del 31 de gener al 4 de febrer,  treballarem EL BOSC amb motiu de l’any internacional decretat per la Unesco i sota el lema “ELS BOSCOS PER A LES PERSONES”. Aquest lema pretén enaltir el paper fonamental que compleixen les persones en l’ordenació sostenible, la conservació i l’explotació sostenible dels boscos del nostre món.

Els objectius del nostre treball són:

* Sensibilitzar sobre la importància del bosc en la nostra forma de viure.

* Reflexionar sobre l’ús i la gestió que en fem els humans i la necessitat de conservar-los.

* Conèixer el nostre entorn més proper:

• El bosc que vam observar i treballar durant les colònies.
  • El bosc de Collserola que observarem i treballarem durant aquesta setmana.

Al llarg de la setmana, cada cicle realitzarà diverses activitats per treballar aquests objectius.

Entre d’altres, Educació Infantil farà una sortida a un bosc proper i convertiran el passadís en un autèntic bosc.

D’altra banda, els nens i nenes de Primària, faran un taller sobre la prevenció d’incendis, realitzat per la Diputació de Barcelona; visitaran l’exposició “El bosc molt més que fusta” que organitza l’Obra  Social Fundació “La Caixa” a Cornellà de Llobregat. Finalment, i com a cloenda, divendres faran una sortida al bosc de Collserola fins arribar a Can Bofill.

Amb tots els treballs fets al llarg de la setmana i les mostres recollides, decorarem el vestíbul. Un cop estigui enllestit, us convidarem a tots i totes a visitar-lo durant les hores de sortida i entrada d’escola.