Curs estructurat a Dublín

Durant la setmana del 21 al 28 d’octubre, s’ha realitzat la primera mobilitat de l’acreditació Erasmus+, que ha tingut lloc a Dublín, Irlanda.

Aquesta mobilitat ha consistit en un curs estructurat realitzat per English Matters, en el qual han participat 12 països diferents (Itàlia, França, Alemanya, Croàcia, Estònia, Eslovènia, Grècia, Eslovàquia, República Txeca, Bulgària, Polònia i Espanya).

La temàtica del curs ha estat “innovative methodologies in learning”, el qual ens ha permès aprofundir en metodologies de caràcter innovador, reforçar coneixements sobre les noves eines digitals, i apropar-nos a un dels reptes pedagògics de la societat actual, que és la intel·ligència artificial.

Per altra banda, durant tot el curs, s’ha tingut present el benestar emocional, tant del personal docent, com de l’alumnat, coneixent tècniques de mindfulness i visitant espais per atendre la neurodiversitat, com l’aula sensorial que disposa el National College of Ireland.

En resum, els principals aspectes treballats durant aquesta setmana han estat els següents:

•  21st century skills (habilitats del segle XXI)
  • Team bulding
  • Digital competence for teaching and learning (competència digital de l’aprenentatge)
  • Student wellbeing, cultivating empathy and mindfulness (benestar emocional)
  • CLIL (AICLE: Aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres)
  • Game-based learning and gamification (Aprenentatge basat en jocs i gamificació)
  • Storytelling
  • Cooperative thinking (pensament cooperatiu)
  • Assessment and learning in the 21st century (avaluació i aprenentatge en el segle XXI)

Així mateix, hem portat a terme tres projectes en la línia del “Context4content”, que ha marcat el desenvolupament del curs. Es tracta de contextualitzar l’aprenentatge per tal que sigui significatiu i transformador.

Aquests projectes ens han permès endinsar-nos en la història i cultural irlandesa:

• Tour cultural per la ciutat
  • Visita a la National Gallery of Ireland
  • Visita a Glendalough

Per acabar, les últimes dues sessions del curs s’han destinat a compartir bones pràctiques entre totes les persones participants.

Sense dubte ha estat una experiència molt enriquidora, que ens ha permès compartir, reflexionar i aprendre sobre la tasca docent, i el repte que se’ns planteja en l’actualitat.