Jobshadowing a Slienava (Lituània)

El passat mes d’octubre, vam realitzar la nostra tercera mobilitat del programa Erasmus+. L’objectiu de la visita era observar altres metodologies vivencials i significatives per tal d’enriquir el nostre coneixement.

Vam poder realitzar l’estada a Lituània perquè l’escola manté un vincle estret amb l’escola “Slienavos pagrindiné mokykla” a través del projecte eTwinning. L’escola estava situada a la ciutat de Slienava. Els tres mestres que van viatjar van ser l’Alba, la Cristina i l’Àlex.

Aquesta, és una escola pública que va rebre una subvenció per poder millorar les seves instal·lacions i apostar per una innovació pedagògica.

Durant l’estada a l’escola vam poder dur a terme una codocència amb les mestres d’allà per observar la seva metodologia de treball en les diferents àrees:

• Matemàtiques
  • Robòtica
  • Llengua Lituana
  • Llengua anglesa
  • Educació Física
  • Música
  • Coneixement del Medi
  • Art i enginyeria

Moltes d’aquestes àrees les treballen de manera globalitzada duent a terme un projecte anomenat STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Maths).

Vam poder compartir diferents visions sobre l’educació i comparar els dos sistemes educatius.

Vam rebre una gran acollida per part de tota la comunitat educativa. Aquestes experiències ens fan continuar creixent en el nostre projecte educatiu per poder aportar al nostre alumnat la millor qualitat educativa.