Projecte Escacs a l’Escola

Escacs a l’escola és un projecte per promoure els escacs com a eina educativa.

Els escacs són un joc de taula reconegut com a esport pel Comitè Olímpic Internacional que presenta una munió d’avantatges interessants per a grans i petits: tant se val l’edat que es tingui per poder-ne jugar una partida, homes i dones poden competir entre si en igualtat de condicions, no existeixen diferències per raó de raça i, a més, es tracta d’una activitat popular i econòmica. Així, doncs, davant del tauler competim en igualtat de condicions, però també, no hem d’oblidar-ho, combinem entreteniment i formació integral de la persona. Els escacs treballen diferents aspectes de les competències bàsiques comunicatives, personals, metodològiques i conviure i habitar el món.

A la nostra escola aquest projecte va començar el curs 2012-13 amb la signatura d’un conveni entre el Departament d’Ensenyament, la Universitat de Girona i la Federació Catalana d’Escacs en el qual hi van participar 10 escoles de tot Catalunya.

Dediquem una sessió setmanal per aplicar aquest programa a tota la Primària i també utilitzem aquest recurs educatiu per treballar la transversalitat en altres àrees des de P3 fins a 6è.

Ampliem el lema dels escacs a la resta d’àrees i situacions quotidianes de l’escola:

OBSERVAR-PENSAR-ACTUAR

PROJECTE ESCACS

SESSIONS QUINZENALS
ACTIVITATS TRANSVERSALS
MOMENTS D’ESCACS

VOLS VEURE EL VÍDEO DEL TORNEIG ESCOLAR D’ESCACS QUE HEM CELEBRAT PEL 20È ANIVERSARI DE L’ESCOLA? AQUÍ EL TENS!