Qui som?

L’escola Bellavista-Joan Camps i Giró és una escola pública, catalana, aconfessional, inclusiva i integradora, acollidora i democràtica.

Entenem que educar va més enllà de fer possible que els infants aprenguin o adquireixin coneixements. Entenem l’educació com un procés integral de l’alumnat,  proposem reptes cognitius, creem ambients que facilitin les relacions humanes, donem oportunitats per reforçar la confiança i l’autoestima, assegurem el camí cap a l’autonomia i ajudem als infants a entendre el món i la societat on viuen. Una societat i un món que canvia molt ràpidament i de manera constant però, alhora, s’adapta als nous temps. Per tant, hem de ser una escola que doni resposta a tots aquests canvis i aquestes noves necessitats, ens hem d’adaptar i renovar.

Així mateix, tenim com a missió garantir la igualtat d’oportunitats i l’equitat del nostre alumnat, evitant qualsevol tipus de marginació i/o exclusió, contribuint a formar ciutadans responsables, crítics, actius, autònoms, solidaris i respectuosos amb l’entorn, la ciutat, el país, la societat i el medi ambient.

La nostra visió d’escola és la següent:

• Volem ser una escola pública innovadora que s’obri a noves propostes que millorin el funcionament del centre, a compartir experiències i amb capacitat de renovació constant.
  • Volem ser una escola compromesa que desenvolupa i millora les capacitats i les competències de tot l’alumnat respectant els diferents ritmes d’aprenentatge.
  • Volem adaptar-nos a un entorn canviant essent conscients de les oportunitats i necessitats reals de cada moment.
  • Volem fomentar l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació per part de tota la comunitat educativa.
  • Volem ser un centre amb un clima de treball motivador i rigorós, i amb un equip de mestres il·lusionats, amb neguits pedagògics i que apostin per la formació.
  • Volem afavorir el treball cooperatiu i les habilitats socials, construint aprenentatges en relació amb l’altre i això ens permetrà crear un bon clima de convivència, de treball, contribuint a l’autonomia de l’alumnat.
  • Volem ser una escola que fomenta els hàbits de vida saludable.
  • Volem ser una escola oberta a la comunitat educativa, al barri i al municipi.

A l’escola tenim en compte tots els agents que intervenen directament en l’educació. És necessari, per tant, la implicació de tothom per tal de promoure el bon desenvolupament personal del nostre alumnat.

Treballarem per transmetre els següents valors que consten al Projecte Educatiu de Centre:

• Honestedat i bondat.
  • Acceptació de la diversitat i respecte.
  • Solidaritat i Cultura de la Pau.
  • Cooperació i treball en equip.
  • Igualtat d’oportunitats.
  • Equitat i no exclusió.
  • Innovació i Transformació.
  • Interès general en les famílies i l’entorn.
  • Cultura de resolució de conflictes i mediació.