Programa OAOA de Matemàtiques

A l’escola portem a terme un projecte a l’àrea de matemàtiques amb l’objectiu d’actualitzar les metodologies emprades i que els alumnes extreguin coneixements matemàtics a partir de les pròpies vivències utilitzant materials i estratègies, fent-los pensar i verbalitzant les dades extretes.
La metodologia es basa en:

• Partir de la contextualització de continguts funcionals.
  • Passar per les tres fases d’aprenentatge: vivencial/manipulativa, gràfica i simbòlica.
  • Ús de suport material com per exemple: regletes de Cuisenaire, calculadora, panell numèric, rectes numèriques, jocs matemàtics, etc.
  • Sistematitzar el càlcul mental a partir del domini del número i la resolució de problemes matemàtics contextualitzats en situacions reals.
  • Treballar reptes, fer pensar, buscar la pròpia estratègia i verbalitzar el resultat obtingut.
  • Utilitzar l’error com a font d’aprenentatge, per tal de reforçar el pensament crític i millorar l’autoestima.
  • Potenciar l’autonomia personal i treball cooperatiu.
  • Desenvolupar la competència matemàtica.

Treballem a partir de la metodologia OAOA (otros algoritmos para las operaciones aritméticas). Es tracta d’un moviment que no només pretén renovar els algoritmes tradicionals de les operacions, sinó que engloba aspectes que tenen a veure amb aquesta disciplina, tals com la numeració, càlcul, geometria, resolució de problemes, entre d’altres. Busca transmetre les idees mitjançant vídeos, on es poden veure situacions reals d’ensenyament i aprenentatge.