A l’escola portem a terme un projecte a l’à rea de matemà tiques amb l’objectiu d’actualitzar les metodologies emprades i que els alumnes extreguin coneixements matemà tics a partir de les pròpies vivències utilitzant materials i estratègies, fent-los pensar i verbalitzant les dades extretes.
La metodologia es basa en:
- Partir de la contextualització de continguts funcionals.
- Passar per les tres fases d’aprenentatge: vivencial/manipulativa, grà fica i simbòlica.
- Ús de suport material com per exemple: regletes de Cuisenaire, calculadora, panell numèric, rectes numèriques, jocs matemà tics, etc.
- Sistematitzar el cà lcul mental a partir del domini del número i la resolució de problemes matemà tics contextualitzats en situacions reals.
- Treballar reptes, fer pensar, buscar la pròpia estratègia i verbalitzar el resultat obtingut.
- Utilitzar l’error com a font d’aprenentatge, per tal de reforçar el pensament crÃtic i millorar l’autoestima.
- Potenciar l’autonomia personal i treball cooperatiu.
- Desenvolupar la competència matemà tica.
Treballem a partir de la metodologia OAOA (otros algoritmos para las operaciones aritméticas). Es tracta d’un moviment que no només pretén renovar els algoritmes tradicionals de les operacions, sinó que engloba aspectes que tenen a veure amb aquesta disciplina, tals com la numeració, cà lcul, geometria, resolució de problemes, entre d’altres. Busca transmetre les idees mitjançant vÃdeos, on es poden veure situacions reals d’ensenyament i aprenentatge.