Jobshadowing a Lavarone (Itàlia)

Durant el passat febrer, vam participar en la segona mobilitat del programa Erasmus+ per al curs 2023-2024, amb l’objectiu d’enriquir les nostres pràctiques pedagògiques mitjançant l’observació d’altres metodologies. Aquesta vegada, vam dirigir-nos a Lavarone, un pintoresc municipi italià situat a la província de Trento. Les encarregades d’aquesta experiència vam ser la Mariona i l’Alba.

Durant l’estada a l’escola, vam tenir l’oportunitat de participar en una experiència de codocència amb els i les mestres locals, permetent-nos absorbir la seva perspectiva en àmbits com les matemàtiques, els idiomes (italià, germànic i anglès), l’educació física i la inclusió.

D’altra banda, vam realitzar vuit sessions com a mestres convidades als diferents infants de l’escola, donant a conèixer als i les alumnes les tradicions culturals catalanes, com ara la sardana, la llegenda de sant Jordi i el pa amb tomàquet.

La nostra experiència va ser tot un èxit gràcies a la gran acollida que ens van fer per part de tota la comunitat educativa. I aquesta mobilitat ens ha proporcionat noves eines i instruments per continuar millorant el nostre projecte educatiu, amb l’objectiu de proporcionar als nostres infants una educació de la màxima qualitat.

Aquí us deixem algunes imatges per il·lustrar la nostra experiència.