Butlletí 18/23-24: 16 de febrer

FAMÍLIES VOLUNTÀRIES A L’ESCOLA

Us informem que, a partir d’ara, complint amb la normativa del Departament, quan vingueu a l’escola per col·laborar en una activitat organitzada pel centre, cal que les famílies sigueu membres de l’AFA i així, quedar cobertes amb les assegurances contractades per aquesta.

Cal presentar, també, el Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual.

INFORMACIÓ DELS ALUMNES DE 5è

ART CHALLENGE

Enguany, a l’escola Vicente Ferrer estem realitzant un àmbit temàtic basat en l’ART. Des de l’educació física i aprofitant l’arribada del rei Carnestoltes, us volem convidar que realitzeu la vostra aportació artística fent la representació d’una obra artística de pintura o d’escultura. La podeu fer individualment, o bé col·lectivament amb la vostra família o amistats.

Aquí us deixo un vídeo de l’infoK on veureu alguns exemples.

Us adjunto un enllaç d’un padlet que farem, de manera col·laborativa, i on podreu compartir les vostres creacions amb la resta de la comunitat educativa de l’escola Vicente Ferrer.

Agrairia que adjuntéssiu alguna informació sobre l’obra que heu triat (nom de l’obra i autor) i gaudiu del procés de recerca, preparació i realització de la mateixa.

Esperem ser molts els que participem en aquest “Art Challenge” i ens ho passem d’allò més bé mirant les vostres aportacions.

Farem el nostre propi ciber-museu i també el gaudirem en algun espai de l’escola.

Animeu-vos!!!

NOVA NORMATIVA ÚS DE MÒBILS

El Govern ha aprovar les “Instruccions per a l’ús dels telèfons mòbils en centres educatius”, basades en les conclusions del darrer informe del Consell d’Educació de Catalunya.

Educació infantil i primària
A l’etapa d’educació infantil i primària no està permès l’ús de telèfons mòbils a l’alumnat al centre educatiu. L’escola vetllarà per posar a disposició de l’alumnat els dispositius tecnològics que siguin necessaris per assolir la competència digital en l’aplicació de les situacions d’aprenentatge que així ho requereixin.

Aquesta indicació es fa extensiva tant a l’horari lectiu com a l’horari no lectiu i afecta, per tant, les estones de benvinguda del matí abans d’iniciar les classes, les estones de la pausa al migdia als espais de menjador i en altres espais que el centre utilitzi, i les activitats extraescolars i complementàries en què participin alumnes d’educació infantil i primària.

Si un alumne porta un dispositiu mòbil personal, aquest ha d’estar apagat al llarg de la jornada escolar i desat en un lloc segur, que ha de determinar el centre.

Per tal de garantir aquesta instrucció, haurem de modificar la regulació general i específica del centre.

Aquesta normativa s’aplica, també, als rellotges intel·ligents que poden fer fotografies i trucar. No es permeten portar-los a l’escola.

INFORMACIÓ D’ESPAI LÚDIC

Famílies… busquem a infants de 4t, 5è i 6è per a l’activitat extraescolar de futbol. Amb un equip de monitors sòlid i amb noves propostes esportives per a l’activitat. Animeu-vos a formar part d’un equip de qualitat i d’esport cooperatiu.

NOU DECRET DE SEQUERA

Seguint indicacions del Departament de Medi Urbà i Sostenibilitat de l’Ajuntament us fem  arribar informació sobre les noves mesures contra la sequera, en compliment de la fase d’emergència decretada per a Generalitat de Catalunya.

DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

El dilluns 19 de febrer, de 17 h a 19 h, es durà a terme la commemoració del Dia Internacional de la Llengua Materna 2024 a Sant Boi de Llobregat. La jornada començarà amb la conferència de Llenguaferits “L’aventura de les llengües”, que donarà pas a tallers d’escriptura en diversos alfabets (àrab, xinès…) i a una ludoètnia (jocs d’arreu del món), amb els joves de l’Esplai Eixida. Hi haurà interpretació a llengua de signes catalana, a càrrec de Binomils.

Tindrà lloc a la sala d’actes de L’Olivera, pl. Montserrat Roig, 1 i ha estat organitzada pel Servei de Ciutat Educadora i el Departament d’Igualtat i Cohesió Social de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, el Servei Educatiu Baix Llobregat 3 del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i el Servei Local de Català de Sant Boi de Llobregat.

Feu la vostra inscripció aquí.

DILM 24.png