Usuaris de centre

L’escola disposa de domini propi (escolaordis.cat) i, a través del Google Workspace, des de la Coordinació Digital es poden crear  usuaris@escolaordis.cat. Aquest usuari és personal i intransferible.

A continuació es detalla la gestió d’aquests usuaris:

CENTRE

• El Coordinador/a Digital crearà comptes per a l’alumnat des de 3r fins a 6è de Primària (que requerirà autorització signada per les famílies, com s’indica més endavant). S’informarà a les famílies que no són comptes privats.

• Els comptes tindran el format nom@escolaordis.cat en el cas dels alumnes (afegint un número darrera el nom si es repeteix en el centre) i el format primeralletranomcognom@escolaordis.cat en el cas dels mestres.

• No es crearan comptes per a les famílies (a excepció de sol·licituds específiques que hi pugui haver per manca de correus gmail),  però sí per a l’AFA que en el seu moment va acceptar la proposta: afa@escolaordis.cat i tresoreria.afa@escolaordis.cat

• El Coordinador/a Digital amb supervisió de l’Equip Directiu és responsable de l’administració de la plataforma de Google Workspace.

• L’administrador/a del domini, el Coordinador/a Digital, ha de tenir la contrasenya actualitzada de tots els alumnes i, en cas d’algun problema, reiniciar-la, canviar-la, recordar-la a l’usuari o facilitar-la al mestre-tutor/a o a la Direcció, si s’escau.

• Es facilitarà informació i consells a les famílies sempre que sigui necessari.

• Quan es fa la reunió de principi de curs, les famílies de CM i CS rebran l’autorització per tal que els seus fills/es puguin disposar i gestionar un compte propi d’alumne:  totes les famílies l’hauran d’emplenar, signar i entregar a la tutoria.

• A la reunió d’inici de curs, es dona més informació a les famílies de l’ús de l’usuari i se’n recorda les normes d’ús.

• Els comptes dels alumnes s’eliminaran al llarg de l’estiu després d’haver deixat el centre, previ avís.

MESTRES

• Es crearà un compte per a tots els mestres assignats al centre durant el curs escolar amb el format abans indicat.

• Aquest compte és individual i intransferible.

• Només es pot utilitzar per a finalitats educatives i en relació al treball realitzat a l’escola.

• S’utilitzarà preferentment aquest correu escolaordis.cat en la relació amb les famílies del nostre centre ja que permet reservar el corporatiu del Departament (xtec.cat) per a altres àmbits de la tasca docent.
    • Cada usuari és responsable del seu compte, i cal que vetlli per mantenir el secret de la seva contrasenya i per sortir del seu perfil una vegada acabada la sessió.

• Cal comunicar qualsevol incidència al Coordinador Digital.

• No enviar, reenviar o respondre missatges de correu o compartir documents que continguin dades sensibles sense l’autorització de la Direcció del centre.

• Quan un mestre/a deixa el centre es podrà eliminar el seu compte al cap d’un temps prudencial per tal que pugui transferir a un altre compte les dades que li puguin ser d’utilitat.

FAMÍLIES

• Han de vetllar per a que els seus fills/es facin un bon ús del compte i aclarir els possibles dubtes que hi pugui haver amb el centre.

ALUMNES

• El compte s’utilitzarà per a les activitats escolars i per entrar al Google Classroom.
    • L’administrador/a facilitarà les contrasenyes i s’informarà a l’alumnat que no són comptes privats.

• Aquest compte és individual i intransferible.

• Només es pot usar per finalitats educatives.

• Cal observar una conducta correcta en l’ús de les aplicacions associades al compte.

• En el cas dels alumnes de C.S., disposaran també d’una altra contrasenya per entrar al portàtil de centre Windows que tinguin adjudicat al llarg d’aquest cicle: la contrasenya serà una combinació entre les dues primeres lletres de nom i cognom més quatre nombres aleatoris.
    • Cada usuari podrà personalitzar la imatge del seu compte. No es permetran imatges poc adequades a l’àmbit escolar.

• Qualsevol incidència ocorreguda i que no s’hi vegi solució s’haurà de comunicar a l’administrador del domini (el Coordinador/a Digital) tant aviat com sigui possible.

MESURES DE SEGURETAT

Les persones usuàries han de complir les mesures de seguretat següents:

• Guardar l’usuari i la contrasenya d’accés al compte de correu, al portàtil adjudicat al C.S. o a d’altres plataformes que s’utilitzin en el centre de forma segura.

• No fer ús en els ordinadors i portàtils de l’escola de l’opció de guardar la contrasenya  que s’ofereix a l’usuari per evitar tornar-la a introduir en cada connexió.

• No obrir missatges sospitosos. Comunicar-ho al Coordinador/a Digital en cas de dubte i de forma immediata.

• No enviar, reenviar o respondre missatges de correu que continguin dades sensibles, sense l’autorització del mestre tutor/a (en el cas dels alumnes) i, si escau, de la Direcció del centre (en cas dels demés usuaris).