Competència Digital Docent (CDD)

S’entén per CDD (Competència Digital Docent) la capacitat que els professors tenen de mobilitzar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en situacions reals i concretes de la seva praxi professional per tal de:

a) Facilitar l’aprenentatge dels alumnes i l’adquisició de la seva competència digital.
b) Dur a terme processos de millora i innovació a l’ensenyament d’acord amb les necessitats de l’era digital.
c) Contribuir al seu desenvolupament professional d’acord amb els processos de canvi que tenen lloc a la societat i als centres educatius.

La competència digital docent fa referència a les habilitats de caire didàctic i metodològic (a partir d’ara CDM), però també és necessària una competència TIC referida a l’ús instrumental de les tecnologies (a partir d’ara CDI).

CDD = CDM + CDI  ==>>  competència digital docent = competència digital instrumental + competència digital metodològica

Per tal d’aconseguir aquesta CDD, és molt important la formació docent tant en el vessant instrumental com en el metodològic de la competència digital. En aquesta línia, entre els cursos 2021-22 i 2022-23, el claustre de l’escola d’Ordis ha participat conjuntament de la FIC (Formació Interna de Centre) entorn a l’EDC (Estratègia Digital de Centre) en la qual s’hi han tractat diferents temes relacionats amb l’educació digital com l’ús metodològic dels EVA (Entorns Virtuals d’Aprenentatge), l’organització, implementació i avaluació de la competència digital de l’alumnat, amb la seguretat i la protecció de dades o la competència digital i el nou currículum.

Juntament amb formacions conjuntes en l’àmbit del claustre, també volem ressenyar la importància de totes aquelles formacions que els i les mestres fan per iniciativa individual en temes més concrets d’aquest món digital tan ampli en funció dels seus interessos (per especialitat, cicle o etapa educativa…). La suma de diferents aptituds en aquest àmbit digital també enriqueix el nostre claustre i, lògicament, beneficia l’alumnat de l’escola.

Per últim, indicar que en el centre també s’atén les demandes específiques de formació digital que puguin sorgir en el claustre per tal d’organitzar un determinat curs de competència digital o, si és el cas, derivar els membres del claustre allà on es faci (online, als Serveis Educatius…).