Estratègia Digital de Centre (EDC)

L’objectiu principal del present projecte és dissenyar una via, un full de ruta, per tal de regular i impulsar l’ús dels recursos de les tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació (TAC), tot integrant-les en el Projecte Curricular de la nostra escola. A la nostra societat del coneixement ja no és possible una escola amb unes estratègies pedagògiques només “analògiques” sinó que cal complementar-les (no pas eliminar-les) amb també estratègies digitals d’aprenentatge.

La finalitat és poder arribar a utilitzar les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) com un mitjà habitual i natural per estimular l’aprenentatge i la creativitat dels nostres infants, de tal manera que en acabar l’educació primària puguin assolir al màxim les competències bàsiques d’acord amb l’edat i les seves possibilitats.

Caldrà tenir en compte la peculiaritat de la nostra escola, en el sentit de trobar-se en l’àmbit rural d’un petit poble, amb una matrícula que no passa dels 50 alumnes i que comporta també una plantilla reduïda de mestres. Aquest fet justifica que, a diferència d’altres escoles de més envergadura (quantitativament parlant…), la nostra hagi optat per prescindir de la Comissió Digital de centre i que l’afer es limiti al Coordinador/a Digital (en el nostre tipus de centre encara no reconegut oficialment pel Departament) que es coordinarà amb l’Equip Directiu (Director/a i Secretari/a) i amb el mateix Claustre quan es cregui oportú. Aquests temes poden ser:

• Temes referents a la web.
      • Elaboració o revisió de l’EDC.
      • Repartir tasques referent al tractament d’imatges al centre (com guardar-les, ordenar-les…)
      • Temes de formació relacionats amb les TIC.
      • Aplicació pedagògica de les TIC amb els nostres alumnes.

Paral·lelament, en l’àmbit del Coordinador/a Digital, aquest/a s’encarrega de:

• Elaborar la documentació TIC del centre d’acord amb l’Equip Directiu.
      • Vetllar perquè hi hagi una bona disposició de maquinari i programari estable.
      • Procurar que els ordinadors, PDI i demés maquinari digital estiguin en bon estat per tal que funcionin adequadament.
      • Disposar i donar a conèixer els recursos, programes i propostes presentats pel Departament d’Educació i oferir-los en funció de les necessitats dels docents del nostre centre.
      • Responsabilitzar-se de l’estructura i funcionament de la web del centre.
      • Mantenir contacte i atendre al servei tècnic que ve a l’escola (INSITU) de la millor manera possible perquè sigui el màxim d’eficaç.