Pla de comunicació

Es disposa d’una web de l’escola amb la informació pública i també amb algun sector de la mateixa amb accés restringit. S’hi poden trobar diferents apartats (calendari del curs, horaris, documents d’escola com el PEC o les NOFC, menjador, AFA…).

Aquest web està realitzada aprofitant el servei nodes que ofereix el Departament d’Educació.

En disposar, el nostre centre, de domini propi, a la web s’hi pot entrar per http://www.escolaordis.cat

Els àmbits restringits de la web de la nostra escola són tres:

• Àmbit reservat al claustre: És un apartat dins dels documents d’escola que només s’hi pot accedir per un usuari específic de nodes associat al claustre. S’hi recullen tot de documents que poden ser útils als mestres (documents acadèmics, de formació, administratius, educatius…).
      • Àmbit reservat de fotos i vídeos: Penjant de la web del nodes i integrada a aquesta per enllaç i disseny, hi ha un apartat web creat com a Sites de Google que té un accés restringit ja que està compartit al grup creat dins el Workspace amb la denominació fotos@escolaordis.cat . En aquest grup s’hi afegeixen els correus de les famílies de l’escola, dels mestres i d’algunes altres persones que per raó de la relació que mantenen amb el centre, des de la Direcció, es considera convenient que hi tinguin accés (d’Inspecció, de l’Ajuntament….).
      • Àmbit reservat d’Infantil: Igual que en l’anterior cas, es tracta d’una pàgina del Sites de Google integrada a la web de nodes amb accés restringit pel grup arxius-infantil@escolaordis.cat. Funciona d’igual manera que l’anterior.

Finalment, tot i que l’àmbit del menjador és d’accés obert, dins aquest apartat hi ha uns documents d’accés restringit: un és la graella general dels alumnes que s’apunten al menjador i que només es comparteix per tal que ho puguin visualitzar en els correus inclosos dins el grup menjador@escolaordis.cat . L’altre és una graella específica per a cada família o mestre (que també poden fer ús del servei del menjador); lògicament, aquest document amb la graella que inclou els noms dels fills de cada família (o el nom del mestre) per tal que es puguin apuntar al menjador els dies que els sigui necessari,  només es comparteix amb el correu o correus dels familiars responsables o els correus dels mateixos mestres.

————————-

D’altra banda, dins aquest pla de comunicació, també volem fer esment del Pla d’Acollida que disposa el centre en el qual es donen les directrius bàsiques per a l’acollida de les famílies i dels mestres de la nostra escola. Aquest document, relacionat amb aquest Pla de Comunicació,  es troba dins la nostra web, a Documents d’escola- Línia educativa i gestió de l’escola: us el podeu descarregar directament clicant aquí.

—————————

L’escola es comunica amb les famílies presencialment (quan ens veiem en el moment de deixar o recollir la mainada al centre): aquesta trobada presencial i, sovint informal, creiem que és molt important per mantenir una comunicació humana i directa amb les famílies. El fet de ser una escola rural, també facilita cuidar millor aquest aspecte.

En segon lloc, la comunicació també es fa mitjançant el correu electrònic (tant amb les famílies com amb l’alumnat que disposa de correu electrònic a partir de CM).

Per telèfon: el telèfon fix del centre és el 972.52.55.13.

La videotrucada es fa servir en casos excepcionals (per exemple, quan hi va haver la pandèmia) en els que les famílies no poden assistir en persona al centre. Normalment aquestes videoconferències les poden convocar els tutors per reunir-se amb les famílies quan la situació ho requereixi. Tal com hem indicat de bon principi, l’escola privilegia sempre la trobada presencial.

Finalment, el centre disposa d’un canal de telegram (https://t.me/escolaordis) on, per sistema, s’informa de quan hi ha alguna novetat a la pàgina web de l’escola  i que també s’utilitza en ocasions excepcionals quan cal enviar un missatge de manera ràpida i concisa a les famílies (cas d’emergències, per notificar que estem tots bé en unes colònies…).

Tal com s’esmenta en el pla d’acollida abans mencionat, seguint el protocol per a rebre els nous mestres, aquests reben un pla d’acollida específic on, a més de les dades identificatives de la nostra escola i l’explicació general de la seva organització i funcionament, se’ls informa de com funciona el sistema d’impressió i de fotocòpies del centre i els codis per a fer-ne ús. També se’ls adjudica un correu corporatiu de l’escola (@escolaordis.cat).

No cal dir que la comunicació presencial de persona a persona en el dia a dia de l’escola és la principal. Ara bé, també ens trobem de manera formal i almenys una vegada al mes en les reunions de claustre que apleguen tots els mestres del centre i, assíduament, fem altres reunions per coordinar-nos o també per fer les avaluacions dels nostres alumnes.

Paral·lelament a aquesta comunicació presencial, tenim espais de trobada o espais compartits a la xarxa digital. A la mateixa web hi ha un apartat de Documents del claustre (restringit) en què els mestres poden trobar diferents arxius agrupats segons temàtica (gestió administrativa, documentació acadèmica, famílies, competència digital i digitalització, recursos educatius…). En el dia a dia, des del Drive de l’escola es comparteixen nombrosos arxius i carpetes i també es disposa d’un compte propi @escolaordis.cat, compartit a nivell de tot el claustre, que serveix per a penjar col·leccions de fotografies (Google Photos) o vídeos (Youtube) a compartir de diferents activitats que es realitzen a l’escola. Finalment, esmentar que també es disposa d’un grup de Whatsapp compartit entre els mestres.