Competència Digital de l’Alumnat (CDA)

Tal com es recull a la planificació d’aquesta EDC, es preveu que ens el propers cursos es procedeixi a recollir les activitats relacionades amb la competència digital que es realitzen a l’escola (2023-24), se’n faci una seqüenciació de les activitats relacionades amb la competència digital al llarg de l’escolaritat (2024-25) i, finalment, es procedeixi a redactar una definició de rúbriques d’avaluació de la competència digital per a cada cicle (2025-26).

Evidentment, mentre es duu a terme aquest treball, deixem constància que aquesta Competència Digital de l’Alumnat ja s’està treballant actualment encara que no estigui prou sistematitzada com per a figurar totalment programada en la nostra EDC. En posem alguns exemples:

• Infantil: A part d’algun programa de suport puntual a través de la pantalla, els/les nostres alumnes treballen amb les bee-bots per tal d’introduir-se a les beceroles del pensament computacional.
    • Cicle Inicial: A més de les beebots, en aquest primer cicle de Primària, els i les nostres alumnes  treballen en el CODE.ORG on, de manera personalitzada, ja elaboren senzilles programacions per blocs per tal d’aconseguir uns determinats objectius. També poden, de manera puntual, fer alguna tasca de reforç en la plataforma educativa CLICA’T.
    • Cicle Mitjà: A més de continuar avançant en els cursos de CODE.ORG, a Cicle Mitjà, els i les alumnes ja disposen d’un compte propi de gmail (amb el domini de la nostra escola: escolaordis.cat) que els permet practicar l’enviament de mails, introduir-se en l’ús del drive, compartir documents… També, ja en diferents matèries i projectes, s’habituen en l’ús d’un EVA (entorn virtual d’aprenentatge): en el cas del nostre centre, el Google Classroom. De manera també habitual, resolen activitats en diferents plataformes educatives: a més del CLICA’T,  en d’altres que proporcionen algunes editorials que utilitzem a l’escola (com Edubook).
    • Cicle Superior: S’aprofundeix en tot el que es treballa al Cicle Mitjà i, en l’àmbit del pensament computacional, es passa a introduir-se en SCRATCH per tal d’elaborar senzills programes informàtics elaborats amb l’ús de blocs. Finalment, també s’introdueix la robòtica a través, de moment,  del Lego-Wedo (que també es pot programar amb SCRATCH): ja és un material descatalogat però de gran utilitat i que, adquirit per l’escola anys enrere (no és econòmic), encara anem rendibilitzant actualment.