Documentació bàsica

La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells:

• PEC: Fa referència a la cultura digital ja en els principis específics que ha de regir qualsevol sistema educatiu en l’actualitat:

h) La competència per a la utilització autònoma i creativa dels sistemes digitals.
i) La competència per a l’anàlisi i la contrastació de tota la informació, sigui quin sigui el mitjà de transmissió.

En el caràcter propi, s’hi fa referència en el quart aspecte:

e) Escola oberta a les tecnologies de la informació i de la comunicació. La integració de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) en el procés d’ensenyament-aprenentatge i en l’avaluació dels diferents àmbits del currículum.

Pel que fa a metodologies, també s’hi menciona:

·Metodologia que aposta per l’ús transversal de les noves tecnologies de la informació i la comunicació, com a instrument d’aprenentatge dels alumnes en els diferents àmbits del currículum i també del funcionament general de l’escola.

També, en el PEC es parlar del Coordinador/a Digital o Coordinador/a TIC:

El coordinador/a TIC: Encarregat d’assistir a les sessions d’assessorament, traspassar les informacions al centre, posar els ordinadors a punt (i/o gestionar la relació amb els tècnics que en fan el manteniment), tal com abans s’ha indicat. Tot i ser un coordinador que no és reconegut oficialment a la nostra escola per raó de la seva dimensió (massa petita), a la pràctica és un càrrec que ha de ser-hi independentment del seu reconeixement burocràtic a nivell administratiu.

Finalment, en el PEC hi ha tot un punt dedicat al desplegament de l’àmbit digital (inserció de les TAC):

4.2.5. Criteris per a la planificació del desplegament i la inserció de les TAC: s’hi parla de com es planifica en el nostre centre la inserció de diferents eines digitals i també la utilització de la plataforma de Google Workspace (antic GSuite).