EVA de centre (Entorn Virtual d’Aprenentatge)

El centre disposa d’un domini Workspace propi (antic G Suite) associat al domini de l’escola. D’aquesta manera, l’alumnat de tota la Primària, a partir de Cicle Mitjà,  i mestres disposen d’un usuari@escolaordis.cat que els permet accedir a tots els serveis (correu electrònic, drive, etc.).  A Educació Infantil i Cicle Inicial no fan ús d’aquest espai virtual d’aprenentatge (EVA) mentre que a partir de Cicle Mitjà i a Cicle Superior, l’espai virtual d’aprenentatge -proporcionat pel mateix Workspace i totalment integrat dins seu- és Google Classroom. Des de tercer de Primària, l’ús de Google Classroom es va introduint en el dia a dia de l’aula i s’utilitza com una eina més en les activitats d’ensenyament i aprenentatge dels alumnes.

A més, l’escola disposa d’altres entorns virtuals d’aprenentatge, molts dels quals, a partir de Cicle Mitjà, es centralitzen en el Google Classroom que actua d’aula virtual per als diferents camps d’aprenentatge on s’hi inclouen els enllaços a les altres plataformes digitals. Aquests altres EVA són:

• CLICA’T: Es tracta d’una plataforma digital (antic “Bones notes”) que de fa molts anys té contractada la nostra escola i que proporciona tot un ventall d’exercicis i pràctiques d’aprenentatge online que es poden fer servir en diferents matèries o projectes. Aquesta plataforma digital es pot començar a fer servir, en el nostre centre, des del Cicle Inicial per tal que els alumnes s’hi comencin a iniciar.
    • Altres plataformes de les editorials: De les diferents editorials que fem servir al centre per a llibres de text i quaderns, moltes proporcionen plataformes digitals a l’escola (com Edubook) que es poden utilitzar en el dia a dia de l’aula, sovint -com ja s’ha indicat abans- inserides dins l’EVA del Google Classroom.