Tercer concert del pianista Ot Ortega amb els Solistes de l’Orquestra de Sant Cugat

Aquest dissabte 29 de maig solistes de l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat en col·laboració amb alumnat del Conservatori de Música dels Pirineus, oferiran a la Seu d’Urgell el “Concert per a piano i orquestra de Mozart”. L’actuació tindrà lloc a les sis de la tarda a la sala Sant Domènec.

Sota la direcció de la Roit Feldenkreis, es podrà gaudir d’un programa protagonitzat per l’obra de W.A. Mozart que inclourà ‘Divertimento en Re Major k 136’ i el ‘Concert per a piano i orquestra en La M núm 12 Kv 414. El programa també inclourà la fantasia per a piano ‘In der Nacht’, de Robert Schumann; la ‘Serenata per a cordes’, d’Edward Elgar; l’Estudi per a piano ‘Gnomenreigen’, de Franz List, i el rodeo ‘Hoe Down’ d’Aaron Copland (1900-1990).

Col·laboració amb el Conservatori de música dels Pirineus

L’orquestra de cambra comptarà amb alumnat de corda i amb Ot Ortega com a pianista solista. Aquest concert, doncs, representa una gran oportunitat per als i les estudiants del centre.

Aquest és el darrer dels tres concerts programats, ja que el passat dissabte 22 de maig va tenir lloc a Sant Cugat, i ahir diumenge 23 de maig, es va celebrar a Berga.

Les entrades ja són a la venda mitjançant el següent enllaç: http://agenda.laseu.cat/cultura/

L’alumnat del Conservatori de Música dels Pirineus i de l’Escola Municipal de Música de la Seu d’Urgell tenen entrada gratuïta (invitacions nominals).

Programa de mà

El solista

Ot Ortega Travé, nascut a Berga l’any 2007, va iniciar els seus estudis musicals als 3 anys a l’Escola Municipal de Berga. A l’edat de 5 anys va començar el seu  primer curs de piano i als 9 anys ja va accedir al Conservatori de Música dels Pirineus en l’especialitat de piano. Ha assistit a classes magistrals de piano amb Alba Ventura, Seon-hee Myong i Vladislav Bronevetzky i, actualment, participa en el Programa ESMUC Junior.

Ha estat guardonat en diversos concursos nacionals i internacionals, entre d’altres, el primer premi dels XVI Premis d’Interpretació Musical del Conservatori de Girona; tercer premi ex-aequo al Ricard Viñes piano Kids and Youth de Lleida; primer premi del III Premi BBVA al talent individual; el Premi especial ACCat a la millor interpretació d’una obra d’un compositor català; i el premi a la millor interpretació d’una obra de J. S. Bach al Premio Infantil de Piano Santa Cecilia, a Segòvia.

També ha estat convidat a diferents concerts, recitals i festivals en diferents ciutats com Barcelona, Madrid, Segòvia, Terrassa, Lleida, Solsona i la seva ciutat natal, Berga, entre altres.

La directora

Roit Feldenkreis és llicenciada a la Universitat de Tel Aviv, va estudiar de jove a Israel i als Estats Units, per convertir-se en cantant soprano. Aquesta formació ha permès que com a directora d’orquestra internacional hagi estat investigant els límits de les tradicions clàssiques, així com els límits culturals i geogràfics.

L’any 2014 Feldenkreis va guanyar a la London Classical Soloists Conductioning Competition. Ha estat fundadora i directora musical durant 8 anys de la Israeli Moshavot Chamber Orchestra. Establerta a Catalunya amb la seva família, és en l’actualitat directora associada de l’Orquestra de Cambra Catalana de Barcelona i directora convidada de nombroses orquestres d’Espanya i Europa.

A nivell internacional ha dirigit orquestres d’Uruguai, Mèxic, Itàlia, Regne Unit, Israel o Índia entre altres. També és educadora especialitzada en música, crea programes musicals per a infants i concerts especials interdisciplinaris.