Les assignatures del currículum de grau professional són de tres tipus: comunes (assignatures comunes a totes les especialitats), d’especialitat (assignatures pròpies de cada especialitat), i optatives.
Quantes assignatures optatives he de realitzar?
Durant els sis cursos de grau professional, l’alumnat ha de realitzar 7 assignatures optatives (en el cas de l’especialitat Cant són 8 assignatures optatives), de les quals:
- 1 assignatura la determina el decret
- 3 assignatures les determina el centre (4 en el cas de l’especialitat Cant)
- 3 assignatures són de lliure elecció per part de l’alumnat
El decret estableix que s’ha de realitzar un curs de l’assignatura Història de la música. De les assignatures que determina el centre, totes les especialitats han de realitzar l’assignatura Educació corporal i l’assignatura Música i noves tecnologies, mentre que la tercera assignatura varia en funció de l’especialitat (consulteu el full d’orientació acadèmica de la vostra especialitat).
Quantes assignatures optatives he de realitzar cada curs?
D’acord amb el que estableix l’article 4, c.3 del Decret 25/2008, al Conservatori de música dels Pirineus l’alumnat pot realitzar la distribució de les assignatures optatives amb una certa flexibilitat. La distribució d’assignatures optatives seguirà els següents criteris:
- l’alumnat pot començar a realitzar les assignatures optatives a patir de primer curs però també té l’opció de començar-les a realitzar a partir de segon curs o de tercer curs.
- a patir de tercer curs, l’alumnat ha de cursar com a mínim una assignatura optativa cada curs.
L’alumnat pot realitzar les assignatures optatives seguint una d’aquestes tres opcions:
1r curs | 2n curs | de 3r a 6è curs | |
opció 1 | 1 assignatura | 1 assignatura | 5 assignatures (realitzant com a mínim 1 assignatura per curs) |
opció 2 | – | 1 assignatura | 6 assignatures (realitzant com a mínim 1 assignatura per curs) |
opció 3 | – | – | 7 assignatures (realitzant com a mínim 1 assignatura per curs) |
Orientació acadèmica
Per poder planificar les assignatures optatives, disposeu dels fulls d’orientació acadèmica per a cadascuna de les especialitats.
- especialitats de l’àrea d’instruments de l’orquestra
- especialitats de l’àrea d’instruments polifònics
- especialitats de l’àrea d’instruments de la música moderna i el jazz
- especialitats de l’àrea d’instruments tradicionals (1)
- especialitats de l’àrea d’instruments tradicionals (2)
- especialitat de l’àrea de cant
Assignatures optatives
assignatura | seu del CMP on es pot realitzar | cursos | descripció |
Conjunt complementari 1 |
|
1r / 2n / 3r / 4t | Complementar la formació musical amb algun conjunt que no sigui assignatura d’especialitat (Big band / Banda / Cobla / Combo / Conjunt / Orquestra / … ) |
Conjunt complementari 2 |
|
2n / 3r / 4t / 5è | Complementar la formació musical amb algun conjunt que no sigui assignatura d’especialitat (Big band / Banda / Cobla / Combo / Conjunt / Orquestra / … ) |
Conjunt vocal 1 |
|
1r / 2n / 3r / 4t / 5è / 6è | Complementar la formació amb l’assignatura Cor. |
Conjunt vocal 2 |
|
2n / 3r / 4t / 5è / 6è | Complementar la formació amb l’assignatura Cor. |
Conjunt vocal 3 |
|
3r / 4t / 5è / 6è | Complementar la formació amb l’assignatura Cor. |
Educació corporal |
|
1r / 2n / 3r / 4t | Aprenentatges entorn el cos: hàbits i consciència corporal, presència escènica. |
Entrenament auditiu avançat |
|
5è / 6è | Aprenentatges i activitats entorn la percepció auditiva per alumnat de 5è o de 6è. |
Història de la música |
|
5è / 6è | Aprenentatge i coneixement de la música des de la perspectiva històrica. |
Instrument secundari |
|
1r / 2n / 3r / 4t / 5è / 6è | Complementar la formació amb l’aprenentatge d’un instrument. |
Introducció a la improvisació per a instruments polifònics |
|
1r / 2n / 3r / 4t | Assignatura per a instruments polifònics. |
Música i noves tecnologies |
|
1r / 2n / 3r / 4t | Aprenentatge i coneixement de les eines i els recursos de les TIC per a la música. |
Pràctica instrumental en àmbits complementaris: música moderna i jazz 1 |
|
1r / 2n / 3r / 4t / 5è / 6è | Complementar la formació amb l’aprenentatge d’un instrument d’aquest àmbit. |
Pràctica instrumental en àmbits complementaris: música moderna i jazz 2 |
|
2n / 3r / 4t / 5è / 6è | Complementar la formació amb l’aprenentatge d’un instrument d’aquest àmbit. |
Taller de canyes d’oboè |
|
2n / 3r / 4t / 5è / 6è | Assignatura destinada a l’alumnat d’oboè. |
Taller de música contemporània |
|
3r / 4t / 5è / 6è | Aprenentatge i experimentació del llenguatge musical de les músiques post-tonals. |