Proves d’accés curs 2024-2025

Proves accés curs 2024-2025

Convocatòria de les proves:

RESOLUCIÓ EDU/131/2024

Període d’inscripció per a les proves del curs 2024-2025

El període d’inscripció està tancat per a les proves de maig. Si resten places disponibles s’obrirà un nou període al juny-juliol per a les proves d’accés de setembre. Cal realitzar la inscripció telemàtica a la prova d’accés en el termini indicat segons la seu a la qual es vulgui estudiar:

1. Completar la sol·licitud de preinscripció i fer-la arribar al qualsevol de les seus presencialment o per correu electrònic (signada digitalment) a provesacces@conservatoripirineus.cat. abans del primer dia de la realització de la prova. També cal aportar la següent documentació:
      • L’original i una còpia del DNI, NIE o passaport de l’alumne/a. Si es tracta d’estrangers comunitaris, el document d’identitat del país d’origen
      • Si l’alumne/a és menor d’edat, l’original i una còpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
      • Si l’alumne/a és menor d’edat, l’original i una còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen
  2. Realitzar el pagament de la taxa de la manera indicada en la finalització de la inscripció descrita al punt 1.

Orientacions i Guia

Les orientacions es poden consultar als següents enllaços:

La guia sobre què s’ha de fer i què cal dur a les proves d’accés de la convocatòria de maig de 2024 es pot consultar en el següent document:

Llistat d’admesos i exclosos proves maig 2024

Dates i horaris de la prova

Primera part de la prova (tots els cursos): 21 de maig de 2024

Segona part de la prova (tots els cursos): 28 de maig de 2024

Lloc: Seu de Berga

Es comunicarà a les persones aspirants l’horari concret al qual s’han de presentar per a la realització de la prova.

Necessitats específiques

Les persones aspirants amb necessitats específiques derivades de discapacitats o altres trastorns greus, que tinguin la declaració legal de disminució, poden sol·licitar per escrit al centre on s’examinaran una adaptació de la prova, així com els recursos addicionals necessaris per desenvolupar la prova d’accés.

La sol·licitud es presenta d’acord amb el model que està disponible a la pàgina web del Departament d’Educació, adreçada a la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, dins del període d’inscripció a les proves.

A la sol·licitud, signada per la persona aspirant, o pel pare, la mare o la persona tutora legal, si és menor d’edat, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Còpia de la sol·licitud d’inscripció a les proves.

b) El certificat de reconeixement de discapacitat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies que informi del grau i del tipus de discapacitat reconeguda; i/o un certificat emès per l’organisme acreditat corresponent, que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn que pateix la persona aspirant; i/o dictamen d’escolarització del Departament d’Educació amb el detall de les adaptacions autoritzades durant els últims estudis cursats en el sistema educatiu.

La Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa determina, si escau, les mesures o recursos addicionals, i n’informa la persona interessada i la comissió avaluadora corresponent. La persona interessada pot presentar una reclamació contra les mesures o recursos addicionals adoptats, en el termini de tres dies a partir de la notificació.