Pla TAC / EDC

Des del curs 2010-2011, l’escola està millorant el seu equipament tecnològic i actualment disposem d’una bona infraestructura: xarxes wifi, portàtils chromebooks, tablets, projector de documents (ELMO), pantalles digitals (PDI) i projectors a les aules, robots (Bee-bots), kits de robòtica (Lego We-Do, Arduino) i programari adequat per tots aquests dispositius.

L’escola es va acollir al programa Educat1x1, al següent Educat2.0 i encara que ja no hi ha subvenció continuem treballant amb els portàtils (Netbooks i chromebooks) a l’aula amb els alumnes de Secundària.

A finals del curs 2016-2017 després de molt lluitar, per fi va arribar la fibra òptica a l’escola i amb aquesta millora vam apostar per treballar amb Google per Educació. Google ens ofereix moltes eines útils de comunicació i col·laboració per treballar amb els alumnes com Gmail (cada alumne té un correu corporatiu de l’escola i gestionat per aquesta), Drive, Calendar, Docs, Sites, Hangouts i Classrom.

El curs 2017-2018 es van introduïr els chromebooks a 1r de l’ESO i es va dotar l’escola d’un carro amb 30 chromebooks per utilitzar a Educació Primària.

L’any 2023 es crea la comissió d’Estratègia Digital amb la finalitat de crear el Pla d’Estratègia Digital de Centre (PEDC).

La comissió TAC vetlla perquè es compleixin les següents actuacions:

• Aplicació de l’ús de les TAC dins l’aula: Cal tenir en compte que tenim alumnes nadius digitals que fan servir diàriament les tecnologies per a l’oci. Si utilitzem els recursos TAC perquè els nostres alumnes aprenguin, augmentem la seva atenció i la seva motivació. Els materials digitals ofereixen avantatges per a l’aprenentatge com interactuar amb els continguts, desenvolupar la iniciativa, aprendre a partir de les errades, fomentar l’aprenentatge cooperatiu, facilitar l’accés a informacions multimèdia, ajudar a entendre nous conceptes mitjançant simulacions, oferir la possibilitat de compartir els treballs… També possibiliten que el mestre millori la seva eficàcia docent, faci un seguiment més individualitzat de cada alumne i ajuden a atendre millor la diversitat d’alumnes.
  • Impulsar la robòtica educativa: A l’escola es treballa la robòtica des de P3 fins a l’últim curs de l’ESO utilitzant diferents eines i programes (Bee Bots, Lego We-Do 2.0, Arduino, Lego Mindstorm, Scratch i Crocodile clips). La robòtica educativa és un sistema d’aprenentatge interdisciplinar que potencia el desenvolupament d’habilitats i competències en els alumnes. Es treballa de manera més dinàmica i motivadora el llenguatge de direccions, la lateralitat i altres conceptes d’espai-temporals i es reforcen continguts treballats a l’aula de totes les àrees d’aprenentatge (matemàtiques, llengües, ciències, etc.).
  • Actualització de la imatge, continguts i apartats de la web del centre amb els seus blogs i de les xarxes socials (Facebook): Les eines digitals ens han ajudat a apropar l’escola a les famílies i a l’exterior. Mitjançant els blogs i el facebook creem comunitat família-escola i creem una imatge de transparència de l’escola.
  • Utilització de les TAC com a eina de comunicació amb les famílies: L’escola disposa de plataformes (Alexia i Eleven) i eines de Google per Educació per facilitar la comunicació directa amb les famílies. Mitjançant la missatgeria que ens proporcionen aquestes eines les famílies poden accedir a la informació ràpidament i tenir un seguiment de l’evolució dels seus fills/es mitjançant l’ús de les plataformes.

Descarregar Pla TAC 2019-2023

WEB ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE (en procés)