Pla de reutilització de llibres

El projecte es sustensa en valors de sostenibilitat (Reutilització, Reducció, Reciclatge), educatius (ús adequat de materials comuns, socialització…), Ciutadans (solidaritat, col·laboració…). Aquest permet que els alumnes facin servir els llibres que el curs anterior havien fet servir els seus companys. D’aquesta manera les famílies aconsegueixen un estalvi econòmic significatiu i no es malbaraten llibres que encara estan en bones condicions d’ús. Aquest projecte ha estat impulsat per l’AMPA i el Claustre de professors, però sense la implicació de pares i alumnes no es podria desenvolupar. És a dir, que la viabilitat d’aquest projecte està supeditada a la participació de tota la comunitat educativa.

OBJECTIUS

• Impulsar l’ús compartit i la reutilització dels llibres de text, així com d’altres materials didàctics.
  • Educar per un consum més racional i sostenible, promovent la cultura del reciclatge, la reutilització dels recursos i l’estalvi ecològic i econòmic.
  • Fomentar valors com la capacitat de compartir, la solidaritat, el respecte al bé comú, el companyerisme i la responsabilitat.
  • Reduir la despesa econòmica de les famílies per l’adquisició dels llibres de text al començament de cada curs escolar.
  • Implicar a la comunitat educativa (professorat, pares, alumnes) en el projecte.