Pla lector

Objectius del Pla de foment de la lectura del centre docent:

1. Fomentar en l’alumnat l’interés per la lectura i desenvolupar l’hàbit lector.
  2. Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum.
  3. Fomentar en l’alumnat la lectura com a activitat d’oci i de gaudir.
  4. Promoure la col·laboració i participació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa de l’entorn en les activitats derivades dels plans de foment de la lectura.
  5. Estimular l’ús de fonts documentals complementaris al llibre de text, tant en suports impresos com en suport digital i audiovisual.
  6. Fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació.
  7. Potenciar l’ús i la dinamització de les biblioteques dels centres docents i adequar-les als objectius i actuacions recollits en el pla.
  8. Reforçar la figura dels mitjans audiovisuals i digitals com a mitjans de suport a la lectura.
  9. Contribuir al desenvolupament de la competència lingüística en l’alumnat.

Objectius que es treballen en el pla lector:

1. L’ aprenentatge de la lectura : entès com una progressió ascendent en l’ adquisició de la comprensió lectora, com una ampliació de la capacitat de llegir textos cada cop més complexos, i com una necessitat de superació i d’esforç en la lectura. Suposa, principalment, una lectura intensiva i implica principalment la classe de llengua i literatura.

2. L’ aprenentatge a través de la lectura : entès com la capacitat de cercar, comprendre i assimilar textos amb una finalitat investigadora concreta, com la capacitat de discernir críticament la informació vehiculada per textos de diferents tipus de registres, i com a aprenentatge de la gestió del coneixement. Suposa una lectura extensiva i implica a totes les àrees del currículum.

3. El gust per llegir : entès com l’adquisició d’un hàbit per llegir, basat en el gaudir, com descobriment d’unes possibilitats d’ oci, i com a expressió i formació del gust personal i del desig lector propi. Suposa una lectura en llibertat i implica, principalment, la dinamització de la biblioteca.

4. La formació d’ usuaris : entesa com l’ adquisició de les eines tècniques i metodològiques de les diferents formes d’accés, tant a la lectura com a font d’ informació. Suposa una formació específica en el si de la biblioteca escolar.