Mòduls GES 2

ÀMBIT DE LA COMUNICACIÓ:

Llengua catalana III

Treballarem i reflexionarem sobre els textos persuasius, el grau d’adequació textual i le sprincipals estructures lingüístiques. També explicarem i treballarem els textos predictius i aprendrem a perfeccionar el com expressem la nostra opinió, ja sigui de manera oral o escrita.

Literatura catalana

Treballarem i reflexionarem sobre les característiques principals del text narratiu i veurem exemples representatius de narrativa catalana. Analitzarem els aspectes característics del text teatral i treballarem amb fragments teatrals de la literatura catalana. L’objectiu del MÒDUL és aprendre a estimar la llengua i relacionar-la amb el que ens envolta.

Llengua castellana III

Treballarem l’entrevista, el currículum vitae i els textos opinatius. Sempre perfeccionant la nostra ortografia i comprensió lectora. En aquest mòdul deixem endarrere els textos senzills i comencem a introduir textos més complexos i amb més vocabulari. Aprofundirem el nostre llenguatge escrit però també l’oral.

Literatura castellana

Intentarem apropar-nos a la literatura castellana i reflexionar sobre les seves característiques principals. Treballarem el teatre, la poesia, i intentarem fer alguna proposta/visita que ens apropi a la cultura del nostra entorn.

Informació i pensament crític

Aquest mòdul és un espai on sembrar esperit crític i ser persones més crítiques amb la informació que rebem i emetem. Argumentar les nostres opinions, no defugir el debat, distingir les fakes news, etc.

Llengua estrangera: Anglès 2 i Anglès 3

Els dos mòduls d’Anglès de Ges 2 volen aprofundir en el coneixement de la llengua anglesa que ja s’inicia a Ges 1. Cal haver aprovat per tant els dos mòduls anteriors. Intentem que l’alumnat aprengui vocabulari, que sigui capaç de parlar per poder mantenir una conversa breu en anglès així com fer redaccions breus.
Els objectius que ens marquem són que l’alumnat sigui conscient de la importància de poder parlar, escriure i comprendre l’anglès en el món actual. Que és una eina molt útil a la seva vida i, per què no, que pot ser divertit aprendre una nova llengua!

ÀMBIT CIENTÍFIC TECNOLÒGIC:

Biologia i Geologia

Aprofundirem en els coneixements científics assolits al mòdul de Ciències Naturals sobre la Terra i els éssers vius que en ella s’hi troben, el seu origen, la seva diversitat, la seva evolució i la seva classificació.
(Recomanem haver cursat abans el mòdul de Ciències Naturals.)

Medi ambient i canvi climàtic

Es tracta de conèixer l’impacte de l’activitat humana en l’atmosfera, la hidrosfera i els ecosistemes, valorar les conseqüències d’aquest impacte i, dins del que cap, conèixer, si no solucions definitives, almenys alguna possibilitat de conviure amb els canvis i, si s’escau, paliar-los.

Matemàtiques III

Seguim construint sobre Matemàtiques I i Matemàtiques II (que es recomana haver cursat abans) i aprenem a treballar amb monomis, polinomis, equacions de primer i segon grau, i sistemes d’equacions, per poder-los aplicar en la resolució de problemes.

Matemàtiques IV

L’últim mòdul de matemàtiques del GES arranca amb la representació gràfica de funcions i s’endinsa cap a l’estudi de l’estadística i la probabilitat. Ens familiaritzarem amb les mesures de centralització i de dispersió, i intentarem aclarir-nos en quins jocs d’atzar convé apostar i en quins no tant.

Tecnologia (TIC)

Treballarem eines TIC i les seves aplicacions pràctiques: ens familiaritzarem amb l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle, la navegació per internet, la cerca d’informació, l’edició de text, l’edició d’imatge i el full de càlcul.

Física i Química II (Física)

Coneixerem els principals fenòmens físics macroscòpics: les forces, la pressió, el moviment, la velocitat i l’acceleració, aprendrem a calcular uns a partir dels altres i ens familiaritzarem amb eines com els factors de conversió i les fórmules i equacions científiques.
Es recomana haver cursat abans els mòduls de Matemàtiques 1 i 2.

ÀMBIT DE CIÈNCIES SOCIALS:

Història II

Aquest mòdul està pensat com a continuació del mòdul de Història I. Fa avançar el coneixement històric de l’alumnat fins a situar-lo en el món actual. Comencem el recorregut veient les característiques de l’Antic Règim, la revolució industrial i la revolució francesa. Després seguim avançant per l’evolució del s XX a Europa i acabem al món actual. Treballarem la comprensió de textos històrics de cada època i la biografía. Per poder cursar aquest mòdul cal que l’alumnat hagi superat el mòdul de Història 1.

Geografia II

L’objectiu principal d’aquest mòdul és donar un seguit d’eines a l’alumnat per tal de comprendre i valorar críticament dades demogràfiques de tot el món. Identificarem continents, països i les seves dades de mortalitat, natalitat i migració. En veurem l’evolució i en quin punt es troba cada un.
Serà molt important en aquest mòdul l’anàlisi de gràfiques i el seu comentari. També volem treballar l’excel i la creació de taules per mostrar les dades demogràfiques. Cal superar Geografia 1 per poder cursar aquest mòdul.

Ciències socials II. Moviments migratoris

Els continguts d’aquest mòdul pretenen donar una visió àmplia i interdisciplinària dels fenòmens migratoris actuals. Es fa un repàs històric i geogràfic als fenòmens migratoris. D’altra banda, el mòdul pretén fer un treball de clarificació de conceptes i processos, en tant que la temàtica està subjecta a valoracions quotidianes molt esteses socialment però poc rigoroses. Tota aquesta visió geogràfica, històrica i teòrica està enfocada a permetre a l’alumnat fer una valoració amb diversos elements de judici sobre els reptes de futur que suposa el procés migratori que viu actualment el món en general i en particular el nostre país.
En aquest mòdul treballarem sobre els moviments migratoris dels anys 60 i també de l’actualitat i ho farem a través d’una història de vida (entrevista i posterior exposició a la classe).

Igualtat de Gènere s.XXI

Aquest mòdul es considera la continuació del mòdul d’Educació per la Ciutadania tot i que no cal haver cursat el mòdul prèviament. Si allà estudiavem els drets humans ara veurem què implica la Igualtat de diferents aspectes de la nostra societat. Tindrem una mirada ample sobre temes com la Igualtat de Gènere, però també sobre aspectes racials, capacitisme, gordofòbia o bullying. En definitiva, volem aprofundir en el procés de socialització i en els estereotips que sempre hi ha en una societat.
Farem una investigació de casos reals relacionats amb els interessos de cada alumne i una exposició oral dels resultats obtinguts. Com a objectiu de l’assignatura també tenim el poder analitzar i comentar gràfiques i reflexionar i participar en debats de manera assertiva.