El consell escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En ell hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: direcció, professorat, alumnat i personal d’administració i serveis.
En els centres públics, la funció del consell escolar és participar en la presa de decisions en els temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.
Composició del consell escolar:
- Lola Fernàndez – directora
- Ferran Colomer – cap d’estudis
- Aron Estrampes – secretari
- Javier Chica – personal d’administració i serveis
- Judit Sánchez – representant del professorat
- Marta Descals – representant del professorat
- Fatoumata Sow – representant de l’alumnat
- Rishi Raj Dunna – representant de l’alumnat
- Anna Maria Casado – representant de l’alumnat
- Josep Quintana – representant de l’Ajuntament
Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.
Funcions del Consell Escolar:
Corresponen al consell escolar les funcions següents:
- Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
- Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
- Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
- Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
- Aprovar la carta de compromís educatiu.
- Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
- Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
- Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
- Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
- Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
- Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
- Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
- Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.