Preguntes freqüents

Què volen dir les sigles CFA?

CFA és acrònim de Centre de Formació d’Adults, és com diuen ara a les escoles d’adults. També hi ha qui diu CFPA, acrònim de Centre de Formació de Persones Adultes. (informació relacionada: Llistat d’acrònims de les TIC, les TAC i l’ensenyament)

Què és una escola d’adults?

Una escola d’adults és una escola que a Catalunya depèn del Departament d’Educació de la Generalitat i que ofereix a ciutadans adults cursos gratuïts o pràcticament gratuïts. (info relacionada: La formació d’adults)

Qui pot estudiar en una escola d’adults?

En principi les escoles d’adults, com el seu nom indica, són per a alumnat adult, però es fan excepcions. Podem matricular persones que hagin complet 18 anys o bé que els compleixin durant l’any natural en què s’inicia la formació, i persones que compleixin com a mínim 16 anys l’any natural en que inicien la formació si tenen contracte laboral que els impedeixi assistir als centres educatius en règim ordinari; si es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball; si són esportistes d’alt rendiment; si estan cursant o han cursat els mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial; o si volen cursar la formació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà. Al curs de formació específica per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà poden accedir les persones que tinguin més de 17 anys o bé que els compleixen durant l’any natural en què inicien el curs.

Què es pot estudiar a les escoles d’adults?

S’hi imparteixen cursos de Català, Castellà, Anglès, Francès, GES (ESO per a adults), Cursos de preparació a proves d’accés, Formació Instrumental i Informàtica (COMPETIC). (informació relacionada: Oferta formativa al CFA La Garrotxa).

Quin preu tenen els cursos?

Els cursos al CFA La Garrotxa en si mateixos són gratuïts, però cal fer un únic pagament en concepte de material. La quantia depèn del curs però, com a centre públic, els preus dels materials són assequibles per a tothom.

• Pel que fa a Català i Castellà, el cost del material és de 5 euros per a tot el curs.
  • Per als estudis d’Instrumental, són 10 euros.
  • La quota per a GES és de 20 euros.
  • La resta d’estudis (Anglès, Francès, COMPETIC i Ensenyament per a la preparació de proves d’accés a Grau Superior), la quota anual és de 40 euros.

A banda d’aquest preu genèric, hi ha alguns cursos que requereixen de material addicional (llibres de text, dossiers, etc.) que no estan inclosos en el preu genèric.

Els cursos es poden cursar online?

La majoria de cursos són presencials o semipresencials, però algunes escoles d’adults també ofereixen alguns ensenyaments online a través d’entorns virtuals d’aprenentatge com el Moodle o el Google Classroom. Al CFA La Garrotxa oferim la possibilitat de cursar online COMPETIC 2 i 3 a distància i GES en col·laboració amb l’IOC.

Quins horaris es fan?

El CFA La Garrotxa sol estar obert de 9 a 21h i hi ha cursos de matí, cursos de tarda i cursos de vespre. L’horari d’atenció al públic és els matins de dimarts a divendres de 10h a 13h i les tardes de dilluns a dijous de 16h a 19h. (Més informació: Horaris)

Quina és la durada dels cursos?

Hi ha cursos trimestrals, cursos semestrals i cursos anuals. Convé mirar la informació corresponent a cada ensenyament a Oferta formativa.

On és el CFA La Garrotxa?

A Olot, a l’antiga estació del Carrilet, al costat del pavelló firal. L’adreça és Avinguda de l’Estació 13, 17800 Olot, Girona. Tenim el mapa incrustat a la secció On som.

És fàcil aparcar al CFA La Garrotxa?

I tant. Molt fàcil, tenim aparcament de 9 a 21h.

Es fa servir algun entorn virtual d’aprenentatge?

Els cursos online i els cursos semipresencials fan servir Moodle. En matricular-vos s’informa a cada alumne del seu usuari i contrasenya.

Quin programari es fa servir als cursos d’informàtica?

La intenció és que els alumnes que acaben COMPETIC 3 se sentin experts en qualsevol programari que se’ls posi per davant, però sobretot treballem amb Microsoft Windows i Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), ja que a dia d’avui són els programes més usats en entorns laborals.

Es poden convalidar assignatures?

Sí, a GES tenim en compte els vostres estudis previs i fem una prova de nivell a l’inici de curs.

S’obtenen títols oficials?

Sí, GES equival a la ESO, els cursos de COMPETIC equivalen a les proves ACTIC, i els cursos d’idiomes permeten obtenir els certificats corresponents al nivell assolit.