Visita al Museu d’història de les immigracions de Catalunya “EL SEVILLANO”

Dijous passat, diversos alumnes del GES i dels CFI acompanyats dels professors de l’escola vam fer una visita al Museu d’Història de la Immigració de Catalunya.

En aquest museu vam poder visitar les instal·lacions el propi Museu on s’explica la vinguda massiva d’immigrants espanyols a Catalunya a partir de la dècada dels 1960 provinents sobretot d’Andalusia. Aquestos migrants són els avantpassats dels actuals catalans i catalanes i molts dels alumnes del barri de Bon Pastor van poder reconèixer a les fotos als seus propis familiars.

A banda, trobem que hi tenen un vagó musealitzat del mític tren “El Sevillano”. Aquest tren fou utilitzat per molta gent per venir a Catalunya per cercar una vida millor.

Però sense dubte, allò més interessant de la visita fou el projecte teatral i didàctic organitzat pels alumnes de la Universitat de Barcelona. Consistia en oferir una mena d’obra de teatre immersiva i molt treballada, representant diferents personatges que varen ser passatgers d’aquest tren.

D’aquesta maneres els alumnes de la nostra escola foren testimonis de primera ma de les diferents situacions que es varen viure durant aquests processos migratoris.

Una iniciativa molt interessant i molt didàctica que vam tenir la sort de poder presenciar.