Una xerrada per obrir els ulls

El passat 11 d’octubre, el nostre alumnat GES va poder gaudir d’una xerrada, a càrrec de l’entitat Justícia i Pau, al Centre Cívic de Bon Pastor. La xerrada va estar dirigida per Josep, un activista per la pau, i tractava de conscienciar a la societat de que la pau és un element essencial per integrar en la nostra vida quotidiana si volem avançar com a societat.

La xerrada va estar dividida en tres activitats. La primera consistia en realitzar una pluja d’idees sobre les paraules pau i cultura, on es relacionaven conceptes.  Els i les alumnes van participar activament i van aprendre els diferents vincles que sorgeixen entre conceptes que, aparentment, semblen que no estan relacionats.

La segona dinàmica va implicar a tothom perquè cadascú va llegir una pregunta i una resposta d’una entrevista sobre la guerra d’Ucraïna per reflexionar i debatre sobre la violència, els conflictes i possibles solucions que apostin per la pau i la justícia. Els nostre alumnat va trobar interessant aquesta part ja que els va plantejar idees i dubtes en els quals mai s’havien fixat ni pensat.

Finalment, la xerrada va acabar amb una cançó sobre la pau on es resumia les idees principals que s’havien tractat.

Els i les nostres alumnes han gaudit molt d’aquesta xerrada on ha pogut aprendre el valor del diàleg, de la pau i de la justícia i on s’han plantejat reptes personals per a una millora de la convivència.