El tractament de la crisis migratòria als mitjans de comunicació

Crònica de la xerrada

El passat dijous 18 de febrer, el periodista Carlos Pérez de Rozas i el president del Consell de la Informació de Catalunya, Roger Jiménez van compartir una entranyable tarda amb alumnes, ex-alumnes i amics de l’Escola d’Adults Bon Pastor.
Aquests dos grans periodistes van ser convidats per l’APEPA (Associació Promotora de l’Educació d’Adults a Bon Pastor) per parlar del Tractament de la crisis migratòria per part dels mitjans de comunicació.

La crisi migratòria és una tragèdia que afecta a centenars de milers de persones que fugen de la guerra cap a Europa en la seva cerca de seguretat per les seves famílies.
Aquesta sobtada onada migratòria no sempre és tractada amb la equitat deguda pels mitjans de comunicació, que cauen molt sovint als paranys del sensacionalisme, la propaganda política, el pànic o els prejudicis.

La mort del nen Aylan Kurdi a les platges turques va posar el dit sobre un nervi al descobert de la sensibilitat social arreu el món. Desprès, desenes de petits han deixat la vida en mig del Mediterrani, però Aylan representa la vergonya màxima d’una tragèdia que no pot deixar indiferent ningú.

En la xerrada vam poder conèixer la tasca dels fotoperiodistes, el tractament de les notícies en les publicacions d’arreu del món i les implicacions polítiques, econòmiques i morals que comporta.
Una tarda profitosa que desperta consciències.
Tots els assistents estem molt agraïts de la seva desinteressada tasca.