El grup de GES 2 crea una aplicació de mòbil sobre l’obra “L’heroi” de Santiago Rusiñol

El grup de Graduat d’educació secundària ha realitzat un projecte  que ha consistit  en la creació d’una aplicació per a mòbils basada en la lectura de “L’heroi” de Santiago Rusiñol. Aquesta aplicació, realitzada per l’alumnat,  es pot utilitzar com a complement de l’obra tant abans, durant i després de la lectura del llibre.

Per a realitzar aquest projecte, l’alumnat s’ha dividit en grups i cada grup disposava  d’una pàgina web on penjar tota la informació i els treballs realitzats. Posteriorment, han dissenyat una aplicació per a telèfons mòbils amb l’App Inventor i han introduït tots els treballs realitzats prèviament dins d’aquesta perquè els usuaris puguin accedir-hi de manera fàcil i intuïtiva. La idea d’aquesta aplicació mòbil és proporcionar als usuaris un suport addicional per a la lectura. A més a més, l’aplicació també inclou jocs i activitats que ajuden a reforçar els coneixements adquirits durant la lectura.

El treball realitzat pel grup de GES 2 s’ha contextualitzat dins del projecte d’ “El gust per la lectura”, organitzat pel Departament d’Ensenyament, de manera transversal en dos mòduls: Literatura catalana i Iniciació a la creació d’aplicacions per a mòbils.

En aquest projecte, els alumnes han treballat en grups de 3 a 4 persones i s’ha dedicat un total de 4 sessions a la lectura de l’obra en veu alta. A partir de la sessió 5, els alumnes han començat a treballar en el projecte final.  Algunes de les sessions s’han fet amb codocència.

Les tasques han estat diverses: decidir el funcionament i les responsabilitats de cada membre del grup, buscar paraules de la lectura i traduir-les, resumir l’obra en actes, crear les interfícies de l’aplicació  per a la pantalla del vocabulari i la dels resums i crear un joc de preguntes i respostes. Finalment, s’ha publicat  l’aplicació realitzada  a la Play Store de Google per a que estigui disponible per a tots els telèfons Android  i a la pàgina web de cada grup.

En resum, el treball realitzat pel grup de Graduat d’educació secundària ha estat una activitat transversal que ha implicat diferents tasques i habilitats per part dels alumnes, com ara la lectura comprensiva, la creació de contingut per a una aplicació per a mòbils i la programació. Aquesta activitat ha permès als alumnes aprendre de manera innovadora i divertida i, alhora, aprofundir en la literatura catalana.

Molt aviat us podreu descarregar aquestes aplicacions al vostre telèfon!!

Podeu veure el treball realitzat en aquestes webs:

Treball del Grup 1                                                                         Treball del Grup 3

(Imatges de les pantalles de l’aplicació per a telèfons mòbils)