Cultura xinesa

A l’escola hem tingut la visita d’Olga Osuna, professora de Xinès d’EOI i ens ha introduït a la cultura xinesa.

Aquí teniu algunes de les coses que hem descobert:

A les escoles d’idiomes el xinès que s’estudia és el mandarí que es basa en gran mesura en la variant de Pequí.

El mandarí és la llengua franca però es parlen moltes llengües algunes de molt diferents tant en etimologia com en fonètica.

La majoria dels immigrants que vénen a Espanya tenen com a llengua materna variants wu, sobretot les de Qingtian i Wenzhou, al sud de Zhejiang, i són bàsicament inintel·ligibles entre sí.

L’Olga ens va explicar algunes curiositats sobre la cultura xinesa; sabíeu que el peix significa abundància? O que un barret verd està relacionat amb la infidelitat?

Havíem sentit que el poble xinès és molt supersticiós però no als extrems de no voler viure en un quart pis o tenir aquesta xifra al seu número de telèfon, ja que el 4 és el seu número de la mala sort.

Sabeu que no seria de bona educació obrir un regal davant de la persona que l’ha fet perquè el que importa és la intenció i no el regal material?

També hem fet un recorregut pel seu horòscop i les seves festes tradicionals que segueixen el calendari lunar.

Per últim, hem tingut un tast de les signes xinesos. En el seu origen fa més de 3000 anys el signe s’assemblava molt al concepte i després van anar evolucionat cap a un símbol més esquematitzat.

Ens va cridar l’atenció com en els ideogrames d’una mateixa família semàntica comparteixen radicals. Per exemple, fixeu-vos com es repeteix el símbol de l’esquerra.

海   江 湖

mar               riu          llac

Gràcies, Olga, per la teva xerrada desinteressada però molt interessant.